شاید مجبور شوید برچسب اصلی محافظ صفحه نمایش اکسپریا زد 3 پلاس خود را همان روز اول جدا کنید!

با نگاهی به سال‌های نه‌چندان دور یعنی اواسط سال 2013 میلادی حتما به خاطر می‌آورید که کاربران گوشی‌های هوشمند سونی مجبور بودند از پشت یک محافظ صفحه‌نمایش با کیفیت پایین به صفحه نمایش با رزولوشن بالای گوشی خود خیره شوند. برچسب ضد ضربه! یادشده تا زمان اکسپریا زد 2 وجود داشت و به سادگی و بیشتر از شیشه گوشی خش می‌افتاد.

0

از این تفاسیر که بگذریم، کاربرانی که اکسپریا زد 3 پلاس را خریداری می‌کنند هنگام بازکردن جعبه متوجه می‌شوند این گوشی هوشمند نیز با یک محافظه صفحه‌نمایش به‌طور پیش‌فرض عرضه می‌شود. اما این محافظ، شبیه آنچه پیش از این در اکسپریا زد یا زد 1 دیده بودیم نیست و بیشتر شبیه محافظ‌های پلاستیکی است که در داخل جعبه دستگاه‌هایی مانند اکسپریا زد 2 یا زد 3 مشاهده می‌کنید.

پیش از هرچیز مدنظر داشته باشید که در دفترچه راهنمای دستگاه در خصوص برداشتن این محافظ صفحه‌نمایش اینگونه عنوان شده است:

پس از خرید، مشاهده خواهید کرد که دو برگ برچسب پلاستیکی بر روی قسمت جلویی گوشی شما قرارگرفته است. می‌توانید برچسب بیرونی را در هنگام استفاده از دستگاه جدا کنید اما با توجه به محافظت برچسب زیرین از صفحه‌نمایش دستگاه شما در برابر آسیب و خش، پیشنهاد نمی‌کنیم این برچسب را جدا کنید.

تا این جای کار تصور می‌کنید سونی به شما لطف کرده و شما را از خرید یک محافظ صفحه‌نمایش ‌بی‌نیاز کرده و البته صفحه‌نمایش درخشان شما را در برابر خش محافظت خواهد کرد.xperia-z3plus-screen-protector

اما یک نکته کلیدی در این‌جا وجود دارد. برچسب پیش‌فرض مورد استفاده توسط سونی کیفیت افتضاحی دارد! علاوه بر اینکه به‌نظر می‌رسد این برچسب از پلاستیکی بی‌کیفیت تولید شده هیچ خبری از کیفیت و کارایی  اولئوفوبیک وجود ندارد و با یکی دو بار لمس صفحه، شاهد ایجاد شهری از اثر انگشت‌ خواهید بود. از سوی دیگر این برچسب بیش از شیشه زیرین آن نور را بازتابش کرده و استفاده از آن را در نور روز عملا غیرممکن می‌سازد.

شرکت سونی در گفتگو با وب‌سایت اندروید سنترال، استفاده از این برچسب را تایید کرده اما توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است. با این وجود مسئله مهم آن است که به راحتی و همانند دیگر برچسب‌هایی که شخصا خریداری می‌کنید، با بردن انگشت به زیر برچسب، از یک گوشه‌های آن می‌توانید آن را جدا کنید و هیچ خبری از وجود چسب یا ماده اضافی برای اتصال این برچسب، نظیر آنچه در اکسپریا زد 1 یا مدل‌های دیگر دیده بودیم، نیست. نکته مثبت اینکه شیشه موجود در زیر این برچسب از یک لایه اولئوفوبیک بهره می‌برد و نگرانی از این بابت نیز نخواهید داشت.

هنگامی که یک گوشی هوشمند جدید را خریداری می‌کنید مطمئنا از روش‌هایی برای تمیز و سالم ماندن آن استفاده می‌کنید اما به‌نظر می‌رسد این‌بار ارزشی ندارد تا به قیمت سالم ماندن گوشی، همواره از یک برچسب با کیفیت پایین به صفحه‌نمایش خوب اکسپریا زد 3 پلاس خیره شوید.

Androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.