تماشا کنید: ترمز اضطراری برای خودروها که به نظر می‌تواند واقعا کارآمد باشد

خودروهای هوشمند اکنون به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند خطر را شناسایی و در مقابل آن خیلی سریع‌تر از راننده واکنش نشان دهند. با کمک به توقف سریع‌تر خودرو به‌منظور جلوگیری از بروز تصادفات، یک شرکت سوئدی ترمزهای اضطراری طراحی کرده که با ایجاد مکش فوق قوی به نوعی باعث چنگ زدن خودرو به سطح جاده می‌شوند.

0

ترمز Autoliv’s Torricelli هم اکنون مراحل اولیه آزمایش را پشت سر می گذارد و آماده استفاده در خودروها نبوده با این اوصاف در آزمایشات انجام شده شاهد نمایشی خیره‌کننده از این ترمزها بوده‌ایم.emergency brakes

این ترمز که در قسمت زیرین عقب خودرو تعبیه شده از یک صفحه فلزی که به‌طور خودکار با استفاده از قابلیت‌های هیدرولیکی پایین و به سطح جاده می‌رسد بهره برده و  در موقع ارسال سیگنال‌های فعال‌سازی از سنسورها فرایند توقف خودرو را آغاز می‌کند. عمل مکش و ایجاد خلا می‌تواند نیرویی در حدود پانزده هزار نیوتن را به سطح جاده وارد کند تا مسافت مورد نیاز برای توقف خودرو را تا چهل درصد کاهش دهد.ALV_Toricelli Brake_illustration_lowres

با این اوصاف توقف خیلی سریع خودرو می‌تواند نیروهای فراوانی را تولید و به بافت‌های داخلی بدن راننده و سرنشینان آسیب وارد کند. حتی این احتمال وجود دارد که سرنشینان از شیشه جلوی خودرو به بیرون پرتاب شوند. به‌نظر می‌رسد این تکنولوژی ارزشمند هنوز مشکلات فراوانی را در سر راه خود مشاهده می‌کند اما تلاش برای تولید تکنولوژی‌هایی اینچنینی به‌منظور نجات انسان‌ها در تصادفات، امری ارزشمند محسوب می‌شود.

 Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.