به‌زودی قابلیت شارژ بی‌سیم، سرعتی همانند شارژ رایج به‌وسیله کابل خواهد داشت

اگر شما دوست دارید برای شارژ باتری گجت‌های خود از شارژر بی‌سیم استفاده کنید اما از کند بودن این نوع شارژرها گله دارید، برایتان یک خبر خوب داریم. کنسرسیوم شارژ بی‌سیم اعلام کرده که با آخرین نسخه‌ی “Qi” (استاندارد شارژ القایی) می‌تواند زمان شارژ دستگاه را نسبت به زمن فعلی کاهش دهد.

0

توان شارژ القایی در پدهای شارژ بی‌سیم کنونی 5 وات است اما قابلیت جدید که توان القایی را به مستقیماً به نقطه مورد نظر هدایت می‌کند و “شارژ سریع Qi” نام گرفته، دارای توان القای معادل 15 وات است.

این بدان معنی است که با استفاده از این فناوری جدید، شارژرهای بی‌سیم می‌توانند از بسیاری از شارژرهای رایج سریع‌تر عمل کنند. برای مثال شارژر آی‌پد از توانی معادل 12 وات برای شارژ باتری استفاده می‌کند.

جنگ‌های بی‌سیم

کنسرسیوم شارژ بی‌سیم، استاندارد “شارژ سریع Qi” را زمانی معرفی کرده که گزارش‌هایی از ادغام اتحادیه‌های PMA و A4WP منتشر شده که هر دو این اتحادیه‌ها، گزینه‌های جایگزینی برای “Qi” عرضه می‌کنند.

با وجود این رقبای سرسخت، کار برای استاندارد “Qi” کمی مشکل است اما اگر آن چه که “Qi” در تئوری گفته، در عمل موفقیت آمیز باشد احتمالاً پیروز میدان شارژ بی‌سیم خواهد بود.

Techradar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.