iOS 9 مانع از شناسایی اپ‌های نصب شده توسط باقی اپلیکیشن‌ها خواهد شد

پیش از این و در اوایل ماه جاری میلادی، تیم‌کوک، مدیرعامل اپل در نطقی با اشاره به دیگر شرکت‌های حاضر در حوزه تکنولوژی نظیر گوگل و فیس‌بوک آن‌ها را به علت آنچه به عقیده وی کسب درآمد از اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران نامیده می‌شود، سرزنش کرد.

0

وی اذعان داشت ” آن‌ها هر اطلاعاتی که می‌توانند از شما به‌دست آورند را جمع‌آوری می‌کنند و سعی می‌کنند آن را به پول تبدیل کنند. به عقیده ما این کار کاملا اشتباه است و روندی نیست که اپل دنبال کند.”

اما آیا حرف و عمل آقای کوک یکی بوده است؟ بنابر جدیدترین اخبار منتشره به‌نظر می‌رسد سیاست‌های اپل در iOS 9 به‌گونه‌ای خواهد بود تا برنامه‌های نصب شده بر روی این سیستم‌عامل نتوانند تشخیص دهند چه برنامه‌های دیگری بر روی گوشی هوشمند شما نصب شده است. پیش از این عدم وجود این قابلیت باعث می‌شد شرکت‌های مختلف به جمع‌آوری اطلاعات از طریق دیگر برنامه‌های موجود بر روی گوشی هوشمند شما اقدام کنند تا بتوانند تبلیغاتی مطابق میل شما پیش رویتان قراردهند.

به‌نظر می‌رسد این قابلیت همزمان با عرضه iOS 9 در پاییز سال جاری عرضه شود تا با پیش‌گرفتن این روند، کاربران گوشی‌های هوشمند اپل بتوانند امنیت بیشتری داشته و حریم خصوصی آن‌ها کاملا حفظ شود. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد شرکت‌های تبلیغاتی و شرکت‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها به اطلاعات اخذشده از کاربران بستگی دارد از این سیاست جدید اپل خوشحال نخواهند شد.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.