دراپ‌باکس حالا 400 میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد

دراپ‌باکس اعلام کرد که اکنون بیش از 400 میلیون کاربر ثبت شده دارد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. قبلاً این شرکت گفته بود که تعداد کاربرانش به 300 میلیون رسیده است.

0

این شرکت اعلام نکرده است که چه تعداد از کاربرانش به صورت ماهانه فعالیت دارند، اما حداقل، تعداد کاربرانش رو به افزایش است. شاید به نظر برسد که دراپ‌باکس یک سرویس ساده به اشتراک گذاری فایل است که اکنون عمرش به سر آمده است، اما چنین سرویس ساده‌ای هنوز مخاطبان زیادی دارد. بنابر اعلام این شرکت، سرویس دراپ باکس بیش از صد هزار مشتری تجاری دارد که از سرویس‌های غیر رایگان استفاده می‌کنند.

از دیگر آمارهای افتخارآمیزی که این شرکت منتشر کرده همگام‌سازی روزانه 1.2 میلیارد فایل توسط کاربران است. این آمار قابل توجهی است که برآمدن از پس آن کار ساده‌ای نسیت.

درو هوستون، مدیر عامل شرکت دراپ‌باکس در مصاحبه‌ای با شبکه بلمبرگ وِست گفت که بیش از دو سوم کاربران این سرویس خارج از ایالات متحده هستند. از ابتدای کار به همین صورت بوده است. اکثر مردم به صورت رایگان از این سرویس استفاده می‌کنند و اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشند می‌توانند آن را بخرند.

او در شبکه بلمبرگ وِست گفت که ما اکنون هشت میلیون کاربر تجاری داریم، که این آمار در مقایسه به یک سال و نیم پیش دو برابر شده است. او همچنین گفت اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها تنها از بخشی از ظرفیت استفاده می‌کنند.

به تازگی دراپ‌باکس به فکر طراحی مجدد برنامه اندرویدی‌اش افتاده است و به طور جدی قصد دارد خدمات تجاری‌اش را گسترش دهد و از آن چه هست فراتر رود. اخیراً دراپ باکس در نسخه تجاری این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند از کسانی که از دراپ‌باکس استفاده نمی‌کنند، از طریق ایمیل فایل دریافت کنند.

این شرکت که بیش از 1200 کارمند دارد برای پیشرفت با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود. رقبای سرویس‌های تجاری دراپ‌باکس شرکت‌های بزرگتر و باتجربه‌تر هستند و از طرف دیگر با توجه به این که مردم در درجه اول ترجیح می‌دهند بتوانند خیلی کارها را با تلفن‌های هوشمند انجام دهند، شیوه به اشترک گذاری فایل توسط مردم به سرعت در حال تغییر است.

Techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.