دوچرخه هوشمند جدید فورد پیش از رسیدن به دست‌انداز با ویبره شما را آگاه می‌کند!

شرکت فورد زمان زیادی را در ماه‌های گذشته صرف اینکه چگونه رانندگان ماشین‌هایش را به اشتراک می‌گذارند کرده است، اما به نظر می‌رسد که بر وسایل نقلیه‌ای جز چهارچرخه‌ها تمرکز کرده باشد.

0

506A7534

دیشب فورد در کنار اطلاع‌رسانی درباره طرح اشتراک نقطه‌به‌نقطه ماشین‌هایش، به معرفی دوچرخه الکتریکی هوشمند خود به نام the MoDe:Flex هم پرداخت.

این دوچرخه سومین دستگاه از این سبک توسط فورد است و همانند اجدادش، یک موتور و باتری را هم درون خود جای داده است.

می‌توان از این موتور برای حرکت سریع‌تر یا بالا رفتن از سربالایی‌های دشوار استفاده کرد. Flex را می‌توان به دو قسمت جدا و بعد تا کرد تا درون یک ماشین، ترجیحاً ماشین‌های خود فورد، مثل مدل‌های قبلی جای بگیرد.چرا ماشین‌های خود فورد؟

به نظر می‌رسد در آینده صندوق‌عقب ماشین‌های فورد، مجهز به توانایی شارژ موتور الکتریکی دوچرخه‌ای که در آن قرار گرفته باشد، خواهند داشت. آن هم زمانی که راننده در حال رانندگی به مقصد موردنظر است.

دو مدل قبلی این دوچرخه، یعنی MoDe: Me و MoDe: Pro کوچک‌تر بوده و برای مسافرانی طراحی‌شده بودند که قصد رانندگی کردن قسمتی از مسیر را داشتند. به گفته‌ی فورد، Flex برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری طراحی شده است.

506A7544

البته به این معنی نیست که با خرید آن صاحب دوچرخه‌ای حرفه‌ای و مناسب جاده می‌شوید. بد نیست بدانید که این دوچرخه به گوشی هوشمندتان متصل می‌شود و می‌توانید با آن حالت ساده‌ای را انتخاب کنید که به راحتی و با کمترین میزان پدال زدن، به مقصد خود برسید. در راستای پیشرفته شدن در مسیر تنبلی انسان، برنامه‌ی MoDe:Link دوچرخه‌سواران را قبل از شروع به حرکت از آب‌وهوا، وضعیت راه و ترافیک مطلع می‌کند.

506A7566

نکته جالب اینجاست که به گفته‌ی فورد، این دوچرخه افزونه‌ای برای اپل واچ هم دارد که به روشی نامعلوم، می‌تواند چاله‌های مسیر را تشخیص دهد. دوچرخه‌سواران زمانی که به چنین خطراتی نزدیک شوند، لرزشی را در فرمان دوچرخه احساس خواهند کرد؛ اما کمپانی این وسیله نقلیه توضیح نداده که آیا نرم‌افزار بر اطلاعات موجود متکی است، می‌تواند راه را پویش کند یا فقط از جادوی پیشرفته برای کشف چاله‌ها استفاده می‌کند!

ford-ebike-640x360

به نظر می‌رسد که این دوچرخه، فعلاً یک نمونه اولیه است و تا زمانی که فورد تمام ویژگی‌ها، قیمت و تاریخ عرضه آن را مشخص کند، مدت‌زمانی فاصله داریم.

theverge

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.