گزارش به دو نیم کردن گجت‌ها توسط مردی که از همسرش جدا شده، اشتباه بود!

در این ویدئو این‌گونه به نظر می‌رسید که این مرد هر چیز ارزشمند موجود در منزلش را به‌منظور فروش در eBay به دو نیم تقسیم کرده است. نصف‌کردن تلویزیون، صندلی‌ها و حتی خودروی وی از جمله جالب‌ترین موارد هستند.

1

پیش از این خبری منتشر کرده بودیم که در وب‌سایت‌های معتبر و تحت عنوان ” به دو نیم کردن کلیه دارایی‌ها توسط یک مرد آلمانی، پس از طلاق دادن همسرش” منتشر شده بود اما اکنون مشخص شده این ویدئوها تقلبی بوده و محتوای یک وب‌سایت آلمانی با هدف پیداکردن یک وکیل برای افراد مختلف بوده‌اند.

در نسخه ترجمه‌شده مجله آنلاین آلمانی Suddeutsche Zeitung  در این زمینه، این چنین می‌خوانیم:

با گذشت دو روز از انتشار ویدئوی یادشده مشخص شده این موارد واقعی نبوده و در واقع هیچ Martin G و یا Laura به عنوان شخصیت‌های اصلی این خبر وجود ندارند. این ویدئو در واقع مربوط به یک کمپین بازاریابی به‌منظور ارائه اطلاعات مورد نیاز برای یافتن وکیل مورد نظر افراد است. هدف این ویدئو نیز ترغیب کردن بیشتر افراد به‌منظور یافتن وکلایی در جهت آگاهی یافتن از قوانین مربوط به طلاق، البته در ازای پرداخت وجه مورد نظر است.

البته ایده استفاده از این ویدئو در وب‌سایت یادشده بر اساس خبری است که در سال 2007 از یک مرد آلمانی منتشر شد و وی را در حال بریدن خانه خود و تقسیم به دو قسمت مساوی بعد از طلاق نشان می‌دهد. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد اکنون و در سال 2015 باید به هر چیز از نقل‌قول‌های دکتر شریعتی تا گفته‌های انیشتین که در فضای مجازی منتشر می‌شوند شک کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

فارنت نیز اگرچه در خصوص انتشار خبر قبلی با استناد به منابع معتبر آن را منتشر کرده بود اما به سهم خود در خصوص انتشار این خبر اشتباه و جعلی عذرخواهی می‌نماید. ما در فارنت همواره پیش از انتشار اخبار سعی در بررسی کامل صحت و سقم آن داریم.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمدرضا می‌گوید

    خیلی ممنون که اطلاع دادین.خبرش همه جا پخش شده بود.
    با این عذرخواهی اخر(که به نظر من اون قدر هم واجب نبود) شخصیت متفاوت و بسیار بالاترتون رو نسبت به خیلی از سایت ها نشون دادین که نهایت هنرشون تیتر های عجیب و غریب برای جذب کلیک بیش تره.واقعا ممنون