مجموعه‌ای از یکصدهزار تصویر نفس‌گیر از آسمان را در گالری تصاویر ناسا ببینید!

معمولاً بهترین و شگفت‌انگیزترین عکس‌ها پیرامون جهان، کهکشان ، منظومه شمسی و سیاره‌ها را سازمان ملی هوانوردی و مدیریت فضایی آمریکا یا همان NASA می‌گیرد. حالا این سازمان گشت‌وگذار در این تصاویر و مشاهده آن‌ها را برای علاقه‌مندان آسان‌تر کرده است.

0

اخیراً سازمان فضایی NASA با همکاری مرکز تصویربرداری Luna اقدام به ساختن یک گالری تصاویر آنلاین کرده‌اند که در آن بیش از 100 هزار تصویر در قالب 70 مجموعه از تصاویر گرفته شده توسط این آژانس فضایی و همچنین تصاویری که توسط تلسکوپ فضایی هابل، فضاپیمای کاسینی هویگنس و لابراتوار رانش جت گرفته شده‌اند را شامل می‌شود.

مواجه شدن با توده عظیمی از تصاویر فضایی ممکن است در ابتدای امر کمی خسته‌کننده باشد. برای راهنمایی کاربران در استفاده از این گالری ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود. صفحه اول این گالری چند موضوع را برای گشت‌وگذار شما پیشنهاد می‌دهد که موضوعاتی نظیر سیارات، روبات‌های ناسا، برنامه فضایی شاتل، مرکز تحقیقات Amel و برترین تصاویر از کل مجموعه را شامل می‌شود.

NASA-image-gallery

جستجو برای تصاویر آسان و سرراست است! در آزمایش ما این گالری نتایج جستجو پیرامون مأموریت‌های آپولو، سیاره‌ها و عباراتی نظیر نقطه آبی کم‌رنگ را به خوبی نشان داد. زمانی که شما روی تصویری کلیک می‌کنید، آن تصویر در یک نسخه بزرگ‌تر برای شما به نمایش در می‌آید که در سمت چپ صفحه نمایش عنوان آن به همراه توضیحات و حقایقی پیرامون تصویر قرار گرفته است. همچنین در سمت راست هر تصویر یک لینک برای خرید نسخه چاپی وجود دارد و به همین دلیل بهترین وضوحی که برای دانلود رایگان وجود دارد، نهایتاً 1536 پیکسل خواهد بود.

تنها انتقاداتی که می‌شود در مورد این گالری داشت این است که اولاً زمان پاسخ‌گویی سایت مقداری زیاد است و ثانیاً رابط کاربری که Luna برای این گالری لحاظ کرده است بسیار قدیمی بوده و چندان زیبا نیست و زیر استاندارد گالری‌هایی نظیر فلیکر، گوگل فوتو و یا حتی فیس‌بوک است.

حالا چرا این مسئله این‌ قدر حائز اهمیت است؟ این فوق‌العاده است که بخش عظیمی از تصاویر تاریخی ناسا همه در یک نقطه برای مشاهده در دسترس هستند. ناسا مهمترین و بزرگترین آژانس فضایی جهان بوده و این سازمان مسئول بسیاری از دستاوردهای بزرگ بشریت در زمینه اکتشافات فضایی است. از طریق این گالری شما بدون هیچ گونه مشکلی قادر خواهید بود عکس‌های اولین تصاویر زمین، کاوش‌های صورت گرفته روی ماه و بسیاری از تصاویر شگفت‌انگیز دیگر را مشاهده کنید.

برای دیدن تصاویر و ورود به این گالری می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

pcworld

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.