معرفی نمایشگرهای 4K جدید سامسونگ ویژه بازی‌های ویدئویی و مجهز به فناوری FreeSync شرکت AMD

اگر شما به دنبال یک مانیتور UHD می‌گردید که با کارت گرافیک‌های جدید Radeon هماهنگ باشد، شانس به شما رو آورده است.

0

در حالی که شرکت انویدیا به قرار دادن فناوری اختصاصی Gsync خود در مانیتورهای جدید مشغول است، AMD هم در اقدامی روبه‌جلو فناوری FreeSync خود را در 2 مانیتور 4K جدید سامسونگ قرار داده است.

هر 2 نمایشگر U24E590D و U28E590D از فناوری‌های متن‌باز ابتکاری که از پروتکل‌های موجود به‌منظور هماهنگی نرخ تازه‌سازی مانیتور با خروجی کارت گرافیک استفاده می‌شوند، پشتیانی می‌کنند. این فناوری مشکلاتی که عمدتاً برای حل آن به V-Sync نیاز است را بر طرف کرده و پرش تصویر را کاهش می‌دهد.

مدل UE24E590D یک نمایشگر 23.6 اینچی از نوع PLS داشته که نمایشگر را قادر به پاسخگویی در 4 میلی‌ثانیه می‌سازد اما زاویه دید وسیع‌تری از 178 درجه را هم در جهت افقی و هم عمودی به آن می‌دهد. مدل 28 اینچی به پانل TN یک پرش داده که همین کار زمان پاسخ‌گویی را به 1 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد اما زاویه دید را در جهت افقی 170 درجه و در جهت عمودی 160 درجه فراهم می‌سازد.

اینکه فناوری متن‌باز AMD بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد یا فناوری متن بسته انویدیا هنوز مشخص نیست و فقط گذر زمان آن را معلوم خواهد کرد. در چند ماه گذشته انویدیا به خاطر اعمال نفوذ و ارتباط با توسعه‌دهندگان برای کاهش عملکرد دستگاه‌های AMD، به چالش کشیده شده است که همین امر ممکن است تا حدودی به شانس FreeSync در دراز مدت کمک کند.

تعداد نمایشگرهایی که با فناوری FreeSync سازگار هستند در بازار کم است و سامسونگ تنها شرکتی است که مانیتورهای 4K را با این فناوری می‌سازد و بقیه مانیتورها یا 1080P و یا 1440P هستند. در حال حاضر مدل 28 اینچی مانیتورهای سامسونگ به بازار عرضه شده و قیمتی حدود 600 دلار دارد و مدل 23.6 اینچی آن تا 4 مرداد وارد بازار شده و قیمتی حدود 400 دلار خواهد داشت.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.