آپدیت اندروید 5.1 قابلیت عکسبرداری RAW و ایزو پائین‌تر را به گلکسی اس 6 و اس 6 آج آورده است

آپدیت 5.1.1 اندروید برای گگلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ که به زودی منتشر خواهد شد. بنا به دلایل زیادی این آپدیت مشتاقان بسیاری دارد، اما مسلماً یکی از مهم‌ترین این دلایل این است که پس از این آپدیت دوربین از فرمت RAW پشتیبانی خواهد کرد.

2

مدت زیادی است که انتظار می‌رود پشتیبانی از فرمت RAW توسط یک آپدیت به اندروید نسخه 5.1 اضافه شود. تا اینکه چند روز پیش این آپدیت برای گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج و به صورت همزمان برای ال‌جی جی 4 منتشر شد.

اما بعد از آمدن آین آپدیت اثری از پشتیبانی از فرمت RAW یا ایزوهای پایین در آن دیده نشد. نهایتاً مشخص شد که این آپدیت ویژگی‌های مورد نظر را دارد اما این ویژگی‌ها در برنامه فعلی دوربین کار نمی‌کنند و متأسفانه سامسونگ هنوز برنامه دوربین خود را تغییر نداده است.

به تازگی XDA Developers در یک پست بیان کرد که این ویژگی‌ها در آپدیت 5.1.1 اندروید فعال شده‌اند اما برای استفاده از آن‌ها شما به یک برنامه دوربین نیاز دارید که به صورت کامل از APIهای Lollipop’s Camera 2 پشتیبانی کند. همچنین در حالت پیشرفته (Pro mode) گلکسی اس 6، این امکان وجود خواهد داشت که مقدار ایزو را تنظیم کنید. حتی مانند بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای، می‌توان از ایزوهای زیر 50 استفاده کرد.

همچنین در این آپدیت شاهد امکان تنظیم سرعت شاتر به صورت دستی هستیم. این امکانات در کنار یکدیگر حالت پیشرفته‌ای قابل رقابت با آنچه ال‌جی جی 4 به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی این پرچمدار به رخ می‌کشید را به ارمغان می‌آورد.

مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی‌ها در برنامه دوربین پیش‌فرض سامسونگ دردسترس باشند، اما می‌توان امیدوار بود که این زمان چندان دور نخواهد بود. با این حال اگر دوست ندارید زیاد منتظر بمانید می‌توانید سری به پلی استور بزنید و یک برنامه دوربین که از این قابلیت‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کند دانلود کنید. اما آیا واقعاً شما روی گوشی هوشمندتان به تنظیمات دستی دوربین نیاز دارید یا حالت خودکار را ترجیح می‌دهید؟

androidauthority

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. alireza می‌گوید

    فارنت ازت متشکرم. کلی خوشحالم کردی وقتی خوندم که سرعت شاتر دستی قراره بیاد… چون قبلا از Lumia Camera استفاده میکردم واقعا دلم واسه تنظیم سرعت شاتر تنگ شده. ولی مث اینکه مشکلم برطرف میشه!
    مرسی از این خبر فوق العاده
    بنظرم گوشیا حتما باید امکانات عکسبرداری حرفه ای رو داشته باشن، من خودم از عکاسی حرفه یه چیزایی سر در میارم ولی خوب طبیعتاDSLR ورنمیدارم هرروز ببریم بیرون!
    و یه نکته ی دیگه… حالت دستی دوربین هیچ گوشی ای بدون تنظیم دستی سرعت شاتر “هیچ” معنایی نداره.

  2. Amir می‌گوید

    ویژگی هایی که اینا با کلی دبدبه دارن اضافه میکنن به صورت رسمی از سه سال پیش روی گوشی های نوکیا لومیا بوده وهست