در سوئد اگر جان یک نفر را نجات دهید یک پیامک دریافت می‌کنید!

خیلی از مردم نوع‌دوست برای نجات جان دیگران خون اهدا می‌کنند. اگر همیشه تمام گروه‌های خونی به میزان کافی در بانک خون موجود باشد، بیمارستان‌ها می‌توانند با استفاده از آن جان بیمارانی را که به تزریق خون نیاز دارند را نجات دهند.

0

در حال حاضر در کشورهایی که مردم درآمد بالایی دارند اهداء خون تا 25 درصد افزایش یافته است. اما همچنان تلاش برای جذب اهداکنندگان جدید کاری مشکل است.

کشور سوئد برای جذب اهداکنندگان بیشتر از یک سیستم انگیزشی استفاده می‌کند. در واقع این ایده به این صورت می‌باشد که هنگامی که از خونی که توسط شما اهدا شده است برای نجات جان یک نفر استفاده می‌شود شما یک پیامک دریافت می‌کنید با این مضمون که از خون شما برای یک هدف متعالی استفاده شد.

blood-donation

کارولینا بلوم ویبرگ، مدیر ارتباطات سازمان انتقال خون استکهلم طی سخنانی تأیید کرده که این سیستم تأثیرگذار بوده است. بلوم ویبرگ می‌گوید: “این احساس فوق‌العاده‌ای است که بدانید یک تأثیر بزرگ داشته‌اید و حتی باعث نجات جان شخص دیگری شده‌اید.” وی افزود: “ما چه در رسانه‌های اجتماعی و چه در رسانه‌های سنتی بازخوردهای فراوانی از این سیستم انگیزشی جدید دریافت کرده‌ایم. اما فراتر از این‌ها آنچه اهمیت دارد این است که ما می‌دانیم اهداکنندگان برای اهدا مجدد برمی‌گردند.”

این اولین بار است که برای اهداف پزشکی و بهداشتی، پیامک به شکلی اثر بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از این، پیامک برای کمک به کسانی می‌خواستند وزن کم کنند یا توسط دکترهایی که میخواستند جهت استفاده به موقع داروها به بیمارانشان یادآوری کنند مورد استفاده قرار گرفته بود.

ubergizmo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.