نانوبوت‌های شناگر سلول‌های سرطانی داخل بدن بیماران را هدف می‌گیرند

دانشمندان چنین ادعا کرده‌اند که با قرار دادن روبات‌های کوچکی در بدن ما می‌توانند بیماری را درمان کنند. شاید بسیاری از ما این مسئله را درک نکنیم که با این کار چگونه درمان بیماری میسر خواهد بود.

0

این روش درمانی به سرعت در حال پیشرفت است و پژوهشگران و محققان در حال حاضر به یک روش کارا و موثر و در عین حال بسیار استادانه برای پیش بردن این نانوبوت‌ها دست یافته‌اند.

محققان شناگرهایی در مقیاس نانو و با ضخامت یک نخ ابریشم تولید کرده‌اند که از پیوند چندین پلیمر و نانو سیم‌های مغناطیسی تشکیل شده‌اند. سپس با وارد نمودن این محصول در مایعی شبیه به خون انسان و با اعمال یک میدان مغناطیسی خارجی نانو‌بوت‌ها قادر خواهند بود طول بدن شخص بیمار را در یک ثانیه بپیمایند.

نکته جالب توجه این است که این تیم توانسته نانوبوت‌ها را تا رسیدن به یک هدف خاص به طور دقیق کنترل نماید. ‌آن‌ها می‌گویند با تنظیم و کنترل میدان اعمال شده می‌توان این عمل را برای اندام و یا قسمت خاصی از بدن انجام داد.

اگرچه ممکن است قرار دادن یک جسم کوچک فلزی در بدن کار عجیبی به نظر برسد اما پژوهشگران این مؤسسه بر این باورند که نانوبوت‌های تولید شده این توانایی را خواهند داشت که نیاز بیماران به عمل جراحی را کاهش داده، سرعت بهبودی را نیز افزایش دهند و همچنین عوارض و خطرات ناشی از عمل را نیز تا حد زیادی کم کند.

تحقیقات جدید نیاز به داشتن یک موتور کوچک داخل نانوبوت‌ها را حذف نموده و می‌تواند سلول‌های سرطانی را به عنوان رساندن و تزریق دارو هدف قرار دهند. این ربات‌ها همچنین می‌توانند در کاربردهای مختلف دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

هنوز تا رسیدن به مرحله استفاده از نانوبوت‌ها کارهای زیادی برای اجرا مورد نیاز است. با شروع ورود این تکنولوژی به دنیای پزشکی افراد مشتاق اجازه خواهند داد تا نانوبوت‌های شناگر وارد جریان خون آن‌ها شده و به مقابله با بیماری در بدن بپردازد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.