شبکه ارتباطی 5G در المپیک 2018 زمستانی و با سرعتی فراتر از تصورات معرفی خواهد شد

در حالی که کاربران گوشی‌های هوشمند به تدریج با تکنولوژی ارتباطی نسل چهارم یا همان 4G آشنا می‌شوند، شرکت‌های مختلف در حال انجام آزمایشات متفاوت به‌منظور نیل به سرعتی بالاتر هستند.

1

اگرچه نسل جدید ارتباطات اینترنتی یا همان 5G هنوز با عرضه عملی آن فاصله زیاد دارد اما اتحادیه ارتباطات بین‌الملل اعلام کرده رویارویی کاربران با اینترنت فعلی، پس از معرفی نسل پنجم اینترنت، همانند رویارویی کاربران با اینترنت دایل‌آپ خواهد بود.

براساس گزارش The Korea Times، نسل پنجم تکنولوژی ارتباطی، شبکه‌ای را بنیان خواهد نهاد که می‌تواند انتقال اطلاعات را با سرعتی تا 20 گیگابیت برثانیه انجام دهد. با این سرعت کاربران می‌تواند فیلم‌های اچ‌دی را در عرض چندثانیه دانلود کنند. در مقایسه، اینترنت 4G می‌تواند سرعتی تا 150 مگابیت برثانیه را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

شبکه 5G  ظرفیت آن را داراست تا بتواند متوسط سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را بر روی بیش از یک میلیون دستگاه مجهز به قابلیت اینترنت اشیا در مساحت یک کیلومتر مربع تحویل دهد.5G-photo

پیش از عرضه رسمی این قابلیت در سال 2020، ITU اعلام کرده فرایند پذیرش و ثبت دستگاه‌های مختلف به‌منظور سازگاری هرچه بیشتر با قابلیت 5G از هم‌اکنون آغاز شده است. یکی از موانع پیش‌روی این تکنولوژی، وجود استانداردهای مختلف و البته سازگاری این تکنولوژی با تکنولوژی‌های قدیمی‌تر مانند 3G و 4G است. اگرچه اکثر شرکت‌های حاضر در این حوزه بر نیاز به وجود یک استاندارد مشترک متفق‌القول هستند اما توافق بر سر چنین استانداردی، خود زمان‌بر خواهد بود.

این در حالی است که مقامات رسمی کره اعلام کرده‌اند برنامه‌ریزی گسترده‌ای را به‌منظور ارائه پیش‌نمایشی از سرعت اینترنت نسل پنجم در المپیک زمستانی 2018 که در این کشور برگزار خواهد شد انجام داده‌اند.

BGR

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    نوترینو رو بچسب !!!!!!!!!! :))))))