اپل ماده‌ای اختراع کرده که می‌تواند خطوط آنتن آیفون را به خوبی پنهان کند

اگر یکی از آیفون باز های قدیمی باشید، بدون شک مطلع هستید که اپل بر اساس یک رسم دیرینه از بدنه دستگاه به جای آنتن آن استفاده می‌کند؛ اما گذاشتن آنتن در بدنه و لمس آن با انگشت در برخی مدل‌های آیفون تداخل و مشکل آنتن دهی را به همراه داشته است، از این رو شرکت سازنده در آیفون 6 با تعبیه خطوطی رسانا در بدنه، حریمی برای قرار دادن انگشتان کاربر تعیین کرد.

0

بر اساس نظر بسیاری از کاربران، خطوط زشتی که برای آنتن در پشت بدنه آیفون 6 به چشم می‌خورد، این محصول را از داشتن بدنه‌ای یکپارچه و یک دست محروم کرده است. شاید همین فشار کاربران بوده باشد که ساکنین کوپرتینو را به حذف خطوط مذکور در نسل بعدی گوشی هوشمند این شرکت وادار کرده است.

بر اساس اطلاعات درز کرده از سازمان ثبت اختراعات ایالات‌متحده، شرکت اپل به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت نموده است که بر اساس آن از فلزی مرکب شبیه به آندایزینگ برای پوشاندن خطوط ارتباطی بدنه آیفون استفاده خواهد شد. آنودایز کردن در واقع یک نوع ضخیم کردن لایه اکسیدی به ضخامت تا چندین هزار برابر ضخامت لایه اکسید طبیعی است. نتیجه عمل، لایه‌ای است سخت با ضخامت حدود 5/25 میکرون بر تمام سطح آلومینیوم که علاوه بر مقاومت به خوردگی در مقابل سایش نیز استحکام کافی دارد.

از این رو می‌توانیم در محصولات آینده این شرکت، اعم از گوشی هوشمند، تبلت و یا حتی مک‌بوک نیز انتظار برخورداری از بدنه‌ای یکپارچه و یک دست را داشته باشیم. از این روش همچنین می‌توان در مستحکم کردن قطعاتی از دستگاه که در معرض سایش بیشتری قرار دارند نیز استفاده کرد، اما همان‌طور که همیشه گفته‌ایم، هرچند این اختراعات می‌توانند باعث عملکرد هرچه بهتر محصولات شوند، با این حال ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نداشتن توجیه اقتصادی هیچ‌گاه به مرحله به کار گیری صنعتی نرسند.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.