اپل اولین نسل آی‌پد مینی خود را بازنشسته کرد

به‌نظر می‌رسد دوران حضور نسل اولیه آی‌پد مینی در بازار، با اقدام جدید اپل به سر رسیده است. با این اوصاف کاربران از این به بعد این تبلت اپل در بازار دستگاه‌های میان‌رده قیمت را در وب‌سایت اپل یا در اپل‌استور مشاهده نخواهند کرد.

0

این کاربران از این به بعد گزینه‌های خرید دیگری مانند آی‌پد مینی 2، آی‌پد مینی 3 و آی‌پد ایر و نهایتا آی‌پد ایر 2 را پیش رو خواهند داشت که همگی از صفحه‌نمایش رتینا بهره‌مند هستند.

آی‌پد مینی اصلی با قیمت 249 دلار در ابتدای امر روانه باز شد که ارزان‌ترین قیمت اولیه تبلت‌های اپل تا زمان معرفی آ‌ی‌پد مینی 3 به حساب می‌آید. سخنگوی اپل نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد از این به بعد کلیه مدل‌های آی‌پد مینی و آی‌پد ایر ارائه‌شده توسط اپل از پردازنده با معماری 64 بیتی و صفحه‌نمایش رتینا با رزولوشن بالا بهره‌مند خواهند بود.

این در حالی است که آی‌پد مینی در سال 2012 با صفحه‌نمایش 7.9 اینچی و به‌طور متمایز از نسخه 9.7 اینچی آی‌پد اصلی معرفی شده بود. بنابر اعلام محققان، آی‌پد مینی با ثبت آمار 60 درصد فروش در میان آی‌پدها، محبوب‌ترین تبلت اپل بود اما در سه‌ماهه اول سال جاری میزان فروش آن به 17 درصد تنزل یافت. با خارج شدن آی‌پد مینی از لیست فروش، در حال حاضر ارزان‌ترین تبلت موجود در بازار اپل 299 دلار قیمت دارد.

با این اوصاف وب‌سایت‌هایی مانند آمازون همچنان تا اتمام موجودی به فروش دستگاه یادشده اقدام خواهند کرد و مدل‌های ریفربیشد نیز گزینه دیگری برای خرید به شمار می‌آیند.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.