کارت‌های گرافیکی جدید سری‌های Radeon R7 و R9 300 شرکت AMD معرفی شد

شرکت تراشه سازی AMD که در زمینه تولید کارت‌های گرافیک نیز یکی از قطب‌های این صنعت به حساب می‌آید، اخیراً از نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود تحت برند Radeon R7 و R9 300  رونمایی کرده است، اما به راستی این نسل از کارت گرافیک AMD چگونه می‌تواند عاشقان گیم را به سمت خود جذب کند؟

0

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده، کارت‌های گرافیک جدید Radeon R7 و R9 300 از بیشترین پهنای باند حافظه در بین هم نوعان خود برخوردار هستند به گونه‌ای که با استفاده از تکنولوژی HBM، حدود 60 درصد بیشتر پهنای باند بر روی حافظه‌های GDDR5 ارائه می‌شود. علاوه بر این سری جدید از کارت‌های AMD، قادر خواهند بود تا بازی‌های روز بازار را در بالاترین تنظیمات ممکن و با رزولوشن ۱۰۸۰p و یا ۱۴۴۰p با نرخ فریم بالاتر از ۶۰fps اجرا کنند.

این سری از کارت گرافیک‌های AMD دارای تراشه‌های Fiji هستند که در پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی Radeon R9 Fury X نیز استفاده شده است. لازم به ذکر بوده که این مدل‌ها همگی نسخه نوسازی شده‌ای از سری R9 200 محسوب می‌شوند که در سال 2013 راهی بازار شد. یکی از قابلیت‌های اصلی این محصولات، پشتیبانی از DirectX 12 است که اولین بازی مبتنی بر این فناوری هفته آینده منتشر می‌شود.

به گفته یکی از مدیران AMD، کارت‌های گرافیکی جدید این شرکت در راستای تکمیل سری‌هایی همچون R9 390X تولید گردیده که در قسمت مصرف انرژی، حافظه و رابط حافظه آن‌ها بهینه سازی‌های محسوسی اعمال شده است. هر دو مدل به راحتی می‌توانند از 8 گیگابایت حافظه رم با سرعت انتقال اطلاعات معادل 6 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی کنند، این در حالیست که سرعت انتقال اطلاعات در مدل قدیمی R9 290X’s تنها 5 گیگابایت بر ثانیه بوده است.

این شرکت در نمودار زیر مقایسه‌ای از عملکرد سری‌های جدید Radeon R7 و R9 300 در مقابل GeForce GTX 970 و 980 GeForce GTX از کمپانی انویدیا در اجرای یک بازی با وضوح 4K انجام داده که بر اساس آن سری 300 این شرکت یک سر و گردن از همزادهای خود بالاتر هستند، اما با توجه به اینکه این محصولات هنوز به طور رسمی به بازار عرضه نگردیده‌اند، نمی‌توان ادعای AMD را به این راحتی‌ها پذیرفت.

amd-radeon-4k-benchmark-r300-series-100591962-large

به نظر شما کارت گرافیک Radeon R9 390X به همراه 8 گیگابایت و قیمت 420 دلار بیشتر ارزش خرید دارد یا مدل R9 290X با 4 گیگابایت حافظه رم و قیمت 300 دلاری؟
آیا پیشرفت‌های بیان شده در سری جدید به اندازه‌ای جذاب هستند که علاقه‌مندان به این عرصه را وادار به پرداخت 120 دلار اضافه کند؟ ما با توجه به اینکه تغییری در برند سری‌های جدید صورت نگرفته نمی‌توانیم با قاطعیت به این سؤال‌ها پاسخ دهیم، با این حال AMD معتقد است که R9 390 و R9 390X هر دو برای پر کردن جای پرچم‌دار دو سال پیش این شرکت یا همان R9 290X به بازار عرضه خواهند شد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.