گزارش: گوگل آینده‌ای را می‌خواهد که نیازی به نصب اپلیکشن‌ها نداشته باشید

از قرار معلوم گوگل به صورت مخفیانه در حال ابداع شیوه‌ای است که در آن بدون نیاز به نصب اپلیکیشن بتوان به صورت استریم از نرم‌افزارها استفاده کرد.

0

اگر محاسبات گوگل درست از آب در بیاید دیگر کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌ها نیاز نیست آنها را نصب کنند و در عوض به صورت استریم می‌توانند به تمامی اپلیکیشن‌‌ها دسترسی داشته باشند. با این حساب باید کاربر برای استفاده از اپلیکیشن‌ها همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشد و اگر اتصال اینترنت وی قطع شود دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم به طور کلی قطع می‌شود.

در گزارش‌ها آمده است که گوگل پاییزِ پارسال شرکتی را با نام Agawi خریداری کرده است. این شرکت تخصص ویژه‌ای در راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها به صورت استریم و رایانش ابری دارد. شرکت Agawi ید طولایی در زمینه استریم دارد و قبل از اینکه توسط گوگل خریداری شود به شرکت‌های بزرگی نظیر انویدیا سرویس می‌داد.

مشخص نیست که Agawi دقیقاً چه سرویسی به انویدیا می‌داده اما با توجه به سابقه‌ای که از این شرکت در دسترس است به احتمال زیاد بر روی سرویس بازی انویدیا که از آن با نام GRID یاد می‌شود کار می‌کرده است، این سرویس به کاربر اجازه می‌دهد بدون اینکه بازی را بر روی کامپیوتر خود نصب کند به صورت استریم با سرعت مناسب به اجرای بازی از روی سرورهای انویدیا بپردازد.

گفته می‌شود گوگل شرکت Agawi را برای قدرت بخشیدن به امکانات موتور جستجوی خود خریداری کرده است اما در حال حاضر مشخص نیست گوگل دقیقاً از خرید Agawi چه هدفی را دنبال می‌کند اما بدون شک راه‌اندازی سرویسی برای استریم کردن اپلیکیشن‌ها می‌تواند یکی از اهداف بالقوه این خرید گوگل باشد.

در جایی نیز گفته شده بود که اگر امکان استریم اپلیکیشن‌ها مسیر شود دیگر نیازی به خرید کامل نرم‌افزار بدون آگاهی نیست و کاربر می‌تواند برای مدت محدوتی اپلیکیشن‌ دلخواه خود را استفاده کند تا اگر باب دلش بود آنرا از گوگل‌ پلی خریداری کند. به این ترتیب فرآیند نصب و انتخاب اپلیکیشن‌ مورد نظر، ساده سازی می‌شود. توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز از این طریق قادر هستند راحت‌تر مشتریان را برای خرید اپلیکیشن راضی کنند.

اگر واقعاً‌ بستر مناسبی برای این‌کار محیا شود در آینده دردسر نصب اپلیکیشن و عواقب جانبی آن کاملاً‌ مرتفع می‌شود. به هر ترتیب باید گفت استریم اپلیکیشن از روی گوشی و تبلت اندرویدی هنوز برای خارجی‌ها قابل تصور نیست؛ ما ایرانی‌ها که بماند به جای خود!

droid-life.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.