اگر سونی آیفون را ابداع می‌کرد حالا احتمالا این شکلی بود!

اپل اولین گوشی هوشمند را به بازار معرفی کرد اما تاکنون فکر کرده‌اید اگر سایر شرکت‌ها، مثلا سونی از اپل در ساخت آیفون پیشی می‌گرفت چه محصولی را از لحاظ ظاهر به بازار معرفی می‌کردند؟

2

سونی برند محبوبی تحت عنوان Walkman داشت، حال اگر از این برند برای ساخت اولین گوشی‌ همراه هوشمند ایده می‌گرفت احتمالاً چیزی شبیه به تصویر بالا روانه بازار می‌کرد.

Pierre-Cerveau-Sony-Talkman-03

تصاویری نمایش داده شده مربوط به یک طرح مفهومیبا نام  Talkman است که توسط پیِر کِروو (Pierre Cerveau) طراحی شده و از واکمن‌های سونی در سال‌های پیش الهام گرفته شده و سعی بر این بوده تا زبان طراحی واکمن‌های سونی در این طرح‌ مفهومی تداعی شود.

Pierre-Cerveau-Sony-Talkman-04

در این طرح از آلومینیوم استفاده شده و دو رنگ در آن به کار گرفته شده است، دکمه‌های مربع که در محصولات قدیمی واکمن به چشم می‌خورد در این طرح مفهومی نیز خودنمایی می‌کند تا نمای گوشی از حالت دیجیتال به صورت آنالوگ در نظر تجسم شود، اسپیکرها نیز در قسمت جلوی این گوشی قرار دارند.

Pierre-Cerveau-Sony-Talkman-02

به هر ترتیب باید گفت دور از انصاف است اگر طراحی نوستالوژیک این گوشی را ندیده بگیریم و چنانچه این گوشی به تولید انبوه برسد بدون شک طرفداران برند واکمن، خریداران شماره یک این محصول خواهند بود.

cultofandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. badcracker می‌گوید

    آیفون اولین گوشی هوشمند در بازار نبود و اپل اولین عرضه کننده یک گوشی هوشمند نبوده!

  2. حسام می‌گوید

    چه قشنگ میشد اگه نازک تر بود