شایعه: پرچمداران ال‌جی و سامسونگ در سال ۲۰۱۶ از اسکنر عنبیه چشم بهره خواهند برد

اسکن اثر انگشت فناوری بود که اپل در آیفون 5s با تعبیه کردن آن در Touch ID ، به کار گرفت، این فناوری از آن زمان طرفداران زیادی پیدا کرده است و شرکت‌های مختلف آنرا در محصولات تراز اول خود به کار گرفته‌اند، اما در این بین شاهد شنیدن شایعاتی مبنی بر به خدمت گرفتن اسکنر عنبیه چشم در پرچمداران جدید هستیم.

0

بر اساس آخرین شایعات منتشر شده در کره جنوبی، گفته می‌شود که پیش‌قراولان بعدی ال‌جی و سامسونگ در سال ۲۰۱۶ از اسکنر عنبیه چشم برای انجام امور امینتی گوشی استفاده خواهند کرد. البته این حرف‌ها در حال حاضر تنها شایعه است و با این حساب مشخص نیست که این فناوری به چه شیوه‌ای در گوشی‌های تراز اول به خدمت گرفته خواهد شد.

ناگفته نماند که در حال حاضر نیز گوشی‌هایی هستند که این فناوری پیشرفته را به کار گرفته‌اند، Vivo X5 Pro و Fujitsu Arrows NX محصولاتی هستند که با این فناوری در ژاپن به فروش می‌رسند. همان‌‌طور که در ابتدا ذکر شد، فناوری اسکن اثر انگشت که اپل ابتدا آنرا به کار گرفت از لحاظ سرعت نسبت به وارد کردن گذرواژه بسیار سریع‌تر بود و از طرف دیگر امنیت بسیار بالایی دارد به این دلیل سریعاً‌ در سایر محصولات نیز به کار گرفته شد.

اسکن عنبیه چشم از لحاظ سرعتِ عمل نسبت به اسکن اثر انگشت سریع‌تر نیست اما اگر عامل سرعت را کنار بگذاریم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و هکر‌ها به این راحتی نمی‌توانند این ویژگی را دور بزنند.

ناگفته نماند که در کنار تمام مزایایی که ذکر شد، از لحاظ کارایی ممکن است نگه داشتن گوشی جلوی چشم برای تشخیص عنبیه چشم دشوار باشد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.