سیاست آپدیت گوشی‌های هوشمند سامسونگ به شدت دچار آشفتگی است!

بدون شک سامسونگ عملکرد قابل ستایشی در رابطه با ارتقا محصولات مختلفش به اندروید آب‌نبات‌چوبی از خود به نمایش گذاشته، این در حالیست که انتشار نسخه‌های مختلفی از این سیستم‌عامل از طرف گوگل و به دنبال آن تعداد بالای محصولات این شرکت باعث بروز بی‌برنامگی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید توسط سامسونگ شده است.

3

در حالی که انتظار می‌رود طی هفته‌های پیش روی نسخه 5.0.1 سیستم‌عامل اندروید برای گلکسی اس 4 توسط سامسونگ منتشر شود، نسخه‌هایی از پرچم‌دار سال گذشته این شرکت هنوز در صف دریافت اندروید آب‌نبات‌چوبی قرار دارند.

تقریباً هفته‌ای نیست که خبری در رابطه با عرضه بسته‌های جدید به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید برای محصولات سامسونگ منتشر نشود، با این حال عرضه نسخه‌های جدیدتر پلتفرم موبایلی گوگل، این شرکت کره‌ای را در رابطه با زمان‌بندی انتشار آن‌ها برای محصولاتش با مشکل مواجه کرده است. اضافه بر این مطلب، به‌روزرسانی‌های جدید صرفاً برای برخی از محصولات بالا رده این شرکت قابلیت‌های تازه‌ای را به همراه دارد.

به عنوان مثال انتظار می‌رفت آپدیت اندروید 5.1 قابلیت تصاویر برداری به صورت RAW و افزایش سرعت آماده به کار دوربین را برای گوشی‌های گلکسی اس 6 و اس 6 اج را به همراه داشته است، این در حالیست که پس از انتشار آن هیچ یک از قابلیت‌های مذکور به پرچم‌داران 2015 سامسونگ افزوده نگردید. علاوه بر این شنیده می‌شود که سامسونگ قصد دارد نسخه ارتقا یافته گلکسی اس 6 را با صفحه‌نمایشی دو لبه خمیده و کشیده‌تر تحت عنوان گلکسی اس 6 اج پلاس را راهی بازار کند که قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارا می‌باشد.

به عقیده SamMobile، انتشار آپدیت‌های سیستمی بخشی از بخش کسب و کار این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود، با این حال به دلایل مختلفی از جمله اینکه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید در بازه زمانی کوتاهی توسط گوگل منتشر می‌شوند و یا اینکه برخی دستگاه‌ها ساخت سامسونگ از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید بهره می‌برند، این شرکت قادر نیست تمام محصولاتش را به یک نسخه واحد از پلتفرم موبایلی گوگل ارتقا دهد.

علاوه بر این برخی از دستگاه‌های بالا رده جدید این شرکت به صورت پیش‌فرض به نسخه 5 سیستم‌عامل اندروید تجهیز شده‌اند، بنابراین سامسونگ نمی‌تواند دارندگان این محصولات را مدت زمان زیادی برای دریافت به‌روزرسانی‌های جدید منتظر گذارد. از کنار مسائل فنی که بگذریم، سامسونگ همیشه خواهان رقابت در زمینه پشتیبانی از کاربران با اپل بوده، از این رو نمی‌خواهد دارندگان محصولات قدیمی‌تر خود را با قطع پشتیبانی از خود برنجاند.

یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که اپل اکثر درآمد خود را مدیون وفاداری استفاده‌کنندگان از گوشی هوشمند آیفون است، این در حالیست که سامسونگ هرساله هزینه هنگفتی را صرف انجام تبلیغات به منظور جذب کاربران جدید و از طرفی حفظ کاربران فعلی محصولات خود می‌کند. هرچند این شرکت در چند وقت اخیر با توجه به تمامی مسائل مذکور نشان داده که به طور متوالی در اندیشه به‌روز کردن دیوایس های خود است، با این حال این احتمال نیز وجود دارد که شیوه ادامه این رویه در طولانی مدت دچار تغییر شود، به گونه‌ای که اکثر تولیدات جدید به یک نسخه پایدار و قابل قبول از سیستم‌عامل اندروید تجهیز شوند.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. رامین می‌گوید

    سامسونگ واقعا در بروز رسانی افتضاحه! شاید سیاست شرکت واست ترغیب مشتریان به خرید هز ساله محصولات جدیده این شرکته
    تبلت galaxy tab s که در بین تبلت های موجود سامسونگ هنوز پرچمدار حساب میشه فقط برای چند منطقه (region) به اندروید 5 اپدیت شده اونم هم نسخه ضعیف و ناپایدار 5.0.2 هست!

  2. علیرضا می‌گوید

    ممنون که این خبرو گذاشتید.
    این نشون میده به نظرات مخاطباتون اهمیت میدید.
    ممنون فارنت و نویسنده هاش.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون از شما بخاطر پیشنهادتون..