بازی‌هایی که با Oculus Rift منتظر آنها هستیم

رویداد اخیر Oculus Rift به عنوان یک پیروزی برای توسعه دهندگان تکنولوژی واقعیت مجازی، طراحان بازی‌های رایانه‌ای و بازیکنان آن‌ها به حساب ‌آمد و نو‌آوری‌های بسیاری در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی در معرض نمایش قرار گرفت. از دستگاه Rift و کنترلر‌های لمسی جدید تا اعلام مشارکت شرکت Oculus با مایکروسافت، همگی حاکی از یک آینده روشن برای دنیای واقعیت مجازی هستند.

0

در حالی که خصوصیات و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده بسیار خوب و عالی بودند، اما این بازی‌ها بودند که جلب توجه می‌کردند. بله، به همان اندازه که نو‌آوری‌های پیشگامانه  در این رویداد هیجان‌انگیز و خارق‌العاده بود، در نهایت این بازی‌ها هستند که ارتباط ما را با این دستگاه برقرار خواهند ساخت.

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به بعضی از این بازی‌ها که در رویداد Oculus ارائه خواهند شد.

 

Eve Valkyrie – شرکت CCP

امکانی که شما با استفاده از آن به یک خلبان سفینه جنگی واقعی تبدیل می‌شوید. این بازی توسط طراحان ایسلندی بازی‌های CCP طراحی شده است، Eve Valkyrie یک بازی به سبک جنگ ستارگان و البته از نوع کلاسیک می‌باشد. این بازی شما را در کابین خلبان یک سفینه فضایی قرار می‌دهد و شما را به سمت رویارویی با جنگ‌های بین سیاره‌ای می‌فرستد.Valkyrie-fighters

بر اساس سبک تیرانداز‌ی کلاسیک ایکس وینگ، و بازی ایو آنلاین که در سال 2003 منتشر شد، به نظر می‌رسد این بازی به‌تنهایی باعث بالارفتن آمار فروش Rift خواهد شد.

Chronos – شرکت Gunfire

بحث در مورد این بازی نقش آفرین سوم شخص مجذوب کننده است. قهرمان داستان در تلاش برای رها کردن سرزمین مادری‌اش از دست نفرین اژدها می‌باشد و این کار را با استفاده از یک هزارتو که تنها یک بار در سال باز می‌شود انجام می‌دهد. این بدان معنی است که با هر بار شکست قهرمان در هزارتو او باید یک سال دیگر برای ادامه تلاشش صبر کند.Chronos

هنگامی که شما این بازی را انجام می‌دهید، سن کاراکتر شما و گیم‌پلی بازی همراه با آن تغییر می‌کند. حرکات شما در بازی بسته به اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی قرار دارید تغییر می‌کند. هنگامی که کاراکتر شما جوان است، دارای حرکات سریع می‌باشد و هنگامی که در مرحله پیری قرار می‌گیرد، بیشتر از تجربه و خرد جادوییش استفاده می‌کند. در این راستا دیوید آدامز، از بنیان‌گذاران شرکت Gunfire می‌گوید:

شما به اکتشاف و سیاحت خرابه‌های قدیمی، غار‌های پهناور و مقبره‌های باستانی خواهید رفت.

Edge of Nowhere – شرکت Insomniac

بر اساس صحبت‌های تد پرایس مدیر‌عامل شرکت Insomniac، این بازی تنها برای دستگاه‌های واقعیت مجازی در ذهن طراحی شده است که باعث ایجاد تجربه‌ای برای افراد می‌شود که تا کنون در هیچ بازی دیگری نداشته‌اند.  سبک بازی، اکشن و ماجراجویانه است و  موضوع آن در ارتیاط با سفر به قطب یخ‌زده و جستجو برای یک هیئت اعزام شده گمشده می‌باشد.Hanging

پرایس با اشاره مبهمی به جزئیات بازی گفت :”در این بازی شما توسط چیز‌هایی که انتظارشان را ندارید محاصره شده‌اید و هیچ چیز آن‌گونه که به نظر شما می‌رسد نمی‌باشد”. وی همچنین به این نکته که شک او نسبت به واقعیت مجازی پس از پروژه‌ این بازی به باور تبدیل شده است اشاره کرد.

به نظر می‌رسد این بازی به یک تجربه سرگرم کننده در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی تبدیل شود و خوشبختانه ما اطلاعات بیشتری در هفته جاری در E3 بدست خواهیم آورد.

Damaged Core – شرکت High voltage

هنوز اطلاعات و جزئیات زیادی در مورد این عنوان منتشر نشده است. تمام آن چیزی که ما می‌دانیم این است که تیم طراح در High Voltage در حال کار بر روی یک بازی اول شخص تیراندازی واقعیت مجازی برای Oculus Rift بوده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رود، بازی‌های سبک اول شخص تیراندازی یکی از افزودنی‌های درخواستی مهم برای Oculus می‌باشد. اطلاعات بیشتر در مورد این بازی در E3 2015 در دسترس قرار خواهدگرفت.Games

بازی‌های مسابقات ورزشی واقعیت مجازی – شرکت Sanzaru

لذت بازی‌های رقابتی Wii Sports را در دنیای واقعیت مجازی تصور کنید. در حالی که ما هنوز اطلاعات کافی در مورد این عنوان در اختیار نداریم، مدیر بخش استودیو‌های جهانی واقعیت مجازی Oculus عنوان کرد که همه ما انتظار شبیه‌ساز‌‌های فوتبال، بیسبال، بسکتبال و هاکی را در Rift داریم و آن‌ها را بدست خواهیم آورد.

معروفیت بازی‌های ورزشی به دلیل طبیعت آن‌ها در وجود داشتن یک بازیکن بهتر(و بدتر) در بازی‌های رقابتی می‌باشد. هنگامی که در نقش بازیکن هاکی و یا بیVR Sports Challengeسبال قرار دارید باید مراقب از بین رفتن دوستی‌های دراز مدت با دوستانتان نیز باشید!

Esper – شرکت Coatsink

Esper یک عنوان در زمینه بازی‌های فکری اول شخص در دستگاه‌های واقعیت مجازی سامسونگ و Rift می‌باشد. بازی در سال 1975 شروع می‌شود، جایی که شما از معدود افراد دارای قابلیت‌های ماورای طبیعی و جابه‌جایی اجسام با ذهن هستید و باید به دولت ثابت کنید که شما خطری برای جامعه به حساب نمی‌شوید. این بازی با توجه وعده داده شده در مورد یک گیم‌پلی بی‌نظیر، بسیار جالب توجه می‌باشد.Esper

Airmech VR – شرکت Carbon

این بازی محبوب در سبک استراتژیک، بی‌درنگ برای دستگا‌های واقعیت مجازی Oculus ارتقاء یافته است. بازی Airmech الهام گرفته شده از افسانه Herzog Zwei می‌باشد که در آن بازیکن توانایی انجام بازی از زاویه دید بالای یک جنگ در حال انجام و یا ملحق شدن به جنگ و انجام مبارزه انفرادی را دارد.AirMech VR

این بازی به شما اجازه انجام تغییرات و ایجاد استراتژی‌های مناسب در شرایط بازی و در نتیجه نگهداری 9 ستاره از 10 ستاره در شبکه Steam را خواهد داد. بدون شک یک بازی در سبک راهبردی در اوکولوس Rift مفرح و جذاب خواهد بود.

 Lucky’s Tale – شرکت Playful

بازی Lucky’s Tale اثبات کرد که بازی‌های سوم شخص واقعیت مجازی نیز می‌تواند سرشار از سرگرمی باشند. این بازی توسط شرکت Playful عرضه شده است و توسط شرکت پائل بتنر سازنده بازی Words with Friends ساخته شده است. افسانه لاکی یک بازی ماریو 64 ماجراجویانه است که از روز اول انتشار جار و جنجال بسیاری به همراه داشته است.Lucky's Tale

هنگامی که سال آینده نسخه تجاری این بازی منتشر شود، اکثر افراد کاری به جز مبارزه با اربابان توسط روباه خوش‌شانس را انجام نخواهند داد.

توسعه‌دهندگان Oculus

اوکولوس در حال همکاری با لیست طولانی از توسعه‌دهندگان و منتشران برای ایجاد نرم‌افزار‌های اورجینال برای Rift در سال آینده می‌باشد. قسمت کوچکی از این لیست شامل Ozwe، Glu، Harmonix و بسیاری شرکت‌های دیگر می‌باشد.Oculus Developers

جیسون روبین، رئیس استودیو‌های جهانی واقعیت مجازی Oculus اذعان داشته که او باور دارد سال 2016 به یک سال باور نکردنی در زمینه بازی تبدیل خواهد شد، وی در ادامه سخنانش اشاره کرد که از مردم درخواست می‌کنم به E3 آمده و خود شاهد همه چیز باشند.

پس از رونمایی اخیر Oculus به نظر می‌رسد همه ما می‌توانیم با نظر جیسون روبین موافق و مشتاقانه منتظر چگونگی رشد بازی‌های واقعیت مجازی و تغییر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم باشیم.

Techradar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.