توشیبا یک دکمه اختصاصی کورتانا بر روی لپ‌تاپ‌های خود به‌کار می‌گیرد

مایکروسافت سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان در بیلد 9926 دسترسی به دستیار صوتی خود یا همان کورتانا را به ویندوز 10 اضافه کرد. هرچند راه‌های مختلفی برای در حالت آماده  به کار قرار دادن این دستیار صوتی وجود دارد، با این حال اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد که شرکت توشیبا قصد دارد در لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز 10 خود دکمه مخصوصی برای بیدار کردن کورتانا تعبیه کند.

0

اگر با یک دستگاه ویندوزفونی کار کرده باشید، بدون شک کورتانا شما را مجذوب خود کرده است. به عنوان یک دستیار صوتی واقعاً بهترین عملکرد را دارد که حتی بتوانید به عنوان یک دوست همیشه با آن همراه باشید. به منظور فعال کردن کورتانا در نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ کافیست بر روی قسمت جستجوی موجود در نوار وظیفه  کلیک کنید.

همچنین با فعال کردن قابلیت  « Hey, Cortana » می‌توانید این دستیار صوتی را با صدا کردن آن بیدار کنید، با این حال توشیبا می‌خواهد راه ساده‌تری برای در حالت آماده به کار قرار دادن کورتانا در لپ‌تاپ‌های جدید خود ایجاد کند. گفتنی است که این دکمه سخت‌افزاری در تمام کامپیوترهای آتی ساخت توشیبا وجود خواهند داشت.

cortana-button-upper-left-4-3-100590899-large

به گفته یکی از مدیران توشیبا ، این دکمه سخت‌افزاری در سمت چپ کیبورد لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت قرار خواهد گرفت و باعث می‌شود تا با زدن این دکمه کورتانا فعال شود. بدون شک این یک ایده خلاقانه برای آن دسته از کاربران محسوب می‌شود که علاقه‌ای به استفاده از روش‌های مرسوم برای در حالت آماده به کار قرار دادن کورتانا ندارند، هرچند که تعبیه این چنین دکمه‌ای بر روی موس یا تاچ پد نیز دور از ذهن نخواهد بود.

به هر حال توشیبا اولین شرکتی است که این قابلیت را به دستگاه‌های خود افزوده، اما این امکان وجود دارد که تا عرضه رسمی ویندوز 10 دیگر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های ویندوزی نیز این چنین قابلیت‌هایی را به محصولات خود اضافه کنند.

ubergizmo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.