مشکل جدید iOS گذرواژه‌های iCloud را در معرض خطر قرارداد

مشکل امنیتی که در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل پیدا شده این امکان را به کدهای خطرناک HTML خواهد داد تا به صندوق ورودی ایمیل‌های شما بیایند. در واقع این مشکل در برنامه ایمیل اپل به نفوذگران این امکان را خواهد داد تا دست به سرقت گذرواژه‌های iCloud کاربران بزنند.

0

این مشکل امنیتی که توسط کاربران در قالب یک ویدئو منتشر شده است در واقع یک ایمیل را نشان می‌دهد که با بازشدن درخواستی مشابه صفحه آغازین سرویس iCloud به‌منظور وارکردن مشخصات ورودی پیش روی کاربران می‌گذارد. در این صفحه کاربران باید گذرواژه خود را وارد کنند که البته با این کار آن‌را در اختیار نفوذگران قرار می‌دهند.

با انجام این رویه، کاربر ایمیل دومی با مضمون “ممنون برای گذرواژه” دریافت خواهد کرد. شرکت اپل نیز در اظهار نظری اعلام کرده هنوز هیچ سرنخی از آلوده‌شدن کاربر یا کاربران وجود ندارد اما این شرکت در حال کار بر روی عرضه یک‌ به‌روزرسانی به منظور مرتفع کردن این مشکل است.

Pcmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.