اولین بازی تحت پوشش دایرکت ایکس 12 هفته آینده عرضه می‌شود

مایکروسافت حدود یک سال پیش از نسخه جدید دایرکت ایکس که به نوعی مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزاری که کارهایی مربوط به محیط‌های چندرسانه‌ای در سکوهای این شرکت را بر عهده دارد، با چندین قابلیت‌های ریز و درشت رونمایی کرد.

0

به گفته ساکنین ردموند، دایرکت ایکس 12 قرار است کیفیت و سرعت بازی‌های ویدئویی در رایانه و هم در دستگاه‌های موبایلی را بهبود ببخشد. همچنین در این نسخه پیشرفت‌هایی در قسمت روشنایی صورت گرفته و در کنار آن پورت کردن بازی‌ها از کنسول‌های بازی و رایانه‌ها به دستگاه‌های موبایلی ساده‌تر خواهد شد.

هرچند حدود یک سال از معرفی DirectX 12 می‌گذرد، با این حال تاکنون هیچ بازی‌ای تحت پوشش این فناوری راهی بازار نگردیده است. این در حالیست که بر اساس اطلاعات به دست آمده استودیو بازی‌سازی Stardock هفته آینده اولین بازی خود را با پشتیبانی کامل از دایرکت ایکس 12 معرفی خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های Brad Wardell مدیرعامل Stardock، بازی “Ashes of the Singularity” اولین تجربه این شرکت در به کار گیری موتور دایرکت ایکس 12 می‌باشد که نشان خواهد داد چگونه می‌توان یک بازی را فارغ از مشخصات هسته سخت‌افزاری و یا رابط کاربری برای گجت های مختلف توسعه داد.

خوشبختانه مایکروسافت اعلام کرده است که ۸۰ درصد سخت‌افزارهای گیمینگ در حال فروش در بازار با دایرکت ایکس 12 سازگار خواهند بود و نیازی به ارتقای سخت‌افزاری نخواهید داشت. بر این اساس برای اجرای باری “Ashes of the Singularity” سیستم شما باید مجهز به نسخه 64 بیتی ویندوز 10، 2 یا 8 گیگابایت حافظه رم با قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس 11 و 12 و مانیتوری با وضوح تصویر فول اچ‌دی باشد. از آنجا که این بازی کماکان در حال توسعه بوده، وجود باگ‌ها و مشکلات احتمالی در آن امری عادی محسوب می‌شود.

microsoft-news

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.