کاسپرسکی: اندروید و iOS ناامن‌ترین پلتفرم‌های موجود گوشی‌های هوشمند هستند

«یوجین کاسپرسکی»؛ مدیرعامل شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی «کاسپرسکی»، در کنفرانسی که در استرالیا برگزار شد اعلام کرد ویندوزفون در مقایسه با اندروید و iOS امن‌تر است.

0

وی اذعان داشت با توجه به سخت‌تر بودن تولید بدافزار برای iOS، نفوذ گران برای حمله به این سیستم‌عامل بیشتر ترغیب می‌شوند اما موضوع هنگامی حاد خواهد شد که میلیون‌ها آیفون در سراسر جهان آلوده شوند و به علت عدم دسترسی شرکت‌های امنیتی مختلف، راهی برای تولید برطرف‌کننده مشکل در قالب به‌روزرسانی‌های آنتی‌ویروس وجود نداشته باشد.

وی اندروید را در رده‌ای مشابه iOS خوانده و اعلام کرد ویندوزفون تاکنون عملکردی خوب در بحث امنیتی داشته است. وی اعلام کرد با توجه به اینکه 97 درصد از کاربران، فعالیت‌های مرتبط با استفاده از گذرواژه‌ها بر روی دستگاه‌های هوشمند خوددارند، نفوذ گران به‌منظور حضور جدی در بازار سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند بیش‌ازپیش ترغیب شده‌اند.

کاسپرسکی یک راه‌حل ساده و البته غیرمنطقی را برای آلوده نشدن رایانه و گوشی‌های هوشمند شما در نظر دارد و آن‌هم قطع ارتباط با اینترنت است! لازم به‌ذکر است این متخصص امنیتی خود از یک گوشی قدیمی سونی اریکسون و نه یک گوشی هوشمند استفاده می‌کند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.