فناوری جدید برای جلوگیری از رانندگی افراد مست

رقم تلفات جانی ناشی از رانندگی افراد مست گزارش‌شده در ایالت متحده به 10000 مورد در سال می‌رسد. در راستای کاهش این آمار وزیر امنیت ارتباطات این کشور تکنولوژی تازه‌ای را معرفی کرده که می‌تواند از رانندگی افراد مست جلوگیری کند. سازمان حمل‌ونقل معتقد است که اگر این سیستم ردیابی رانندگان مست در سراسر ایالت گسترده شود سالیانه 7000 نفر از مرگ جان سالم به در خواهند برد.

0

این سیستم ردیاب به‌اختصار DADSS نامیده می‌شود و روش کارکردان به این صورت است که از مولکول‌های نفس راننده نمونه‌برداری کرده و آن را برای یافتن الکل تحلیل می‌کند. درصورتی‌که سیستم تشخیص دهد میزان الکل مصرفی از حد قانونی بیشتر است خودرو به‌صورت خودکار خاموش و سیستم کنترل قفل می‌شود، در این صورت راننده دیگر حتی قادر به استارت زدن خودرو نخواهد بود.

DADSS در حال حاضر مراحل اصلاحی را سپری می‌کند و متخصصین اطمینان دارند که این سیستم به شکل استاندارد در تمامی خودروهای جدیدی که آخرِ دهه جاری ساخته می‌شوند تعبیه خواهد شد. تصادفاتی که منشأ آن رانندگان مست هستند تا مدت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت چراکه اجرای سیستم DADSS در اتومبیل‌های فعلی امکان‌پذیر نیست.

وزیر امنیت ترافیک بزرگراه ملی آقای Mark Rosekind طی بیانیه‌ای اعلام کرد که: هنوز کارهای بسیاری باید بر روی سیستم انجام گیرد اما حمایت کنگره و صنعت ما را دررسیدن به تحقیق کلیدی و نقاط عطف یاری کرد.

اینکه این سیستم تا چه اندازه در بین دارندگان خودرو محبوبیت پیدا کند را به آینده موکول می‌کنیم. انتظار می‌رود که تجهیزات ضروری و نصب آن بیش از 200 دلار هزینه نبرد و حتی ممکن است دولت آن را تأمین کند. باید منتظر باشیم و ببینیم.

modernreaders

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.