تجربه سیستم عامل Firefox OS بدون دردسر در اندروید با b2gdroid

اگر شما هم در مورد سیستم‌عامل موزیلا کنجکاو شده‌اید، اما نه آن‌قدر که بخواهید یک گوشی فایرفاکس را خریداری کنید یا سعی کنید که یک ROM را روی یک اندروید قدیمی فلش بزنید، در اینجا راهی بی‌دردسر برای امتحان کردن این سیستم‌عامل که بر مبنای HTML5 قرارگرفته، به شما معرفی می‌کنیم.

1

برنامه‌ای که قرار است از آن استفاده کنید b2gdroid نام دارد، ارجاعی به Boot2Gecko که پایه سیستم‌عامل فایرفاکس است. یک APK 65 مگابایتی که پیاده‌سازی سیستم‌عامل فایرفاکس را به صورت تقریبی برایتان انجام می‌دهد.

جای لانچر گوشی شما را خواهد گرفت و دکمه‌ی Home را به صورت لمسی و مجازی به پایین صفحه اضافه خواهد کرد (دکمه‌های سخت‌افزاری به خوبی کار نمی‌کنند). تعداد زیادی از برنامه‌های خودش را به همراه دارد و حتی در صورت استفاده از Marketplace می‌توانید برنامه هم دانلود کنید. برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید احتمالاً کار خواهند کرد، اما اگر در دستگاهی با پردازنده snapdragon 800 خیلی کند و آهسته عمل می‌کردند زیاد تعجب نکنید، این برنامه هنوز جای پیشرفت دارد.

در کمال تعجب، آیکون برنامه‌های اندرویدتان هم در لانچر نمایش داده خواهد شد و می‌توانید مثل همیشه از آن‌ها استفاده کنید. البته در پنجره‌ی آخرین برنامه‌های استفاده‌شده نشان داده نمی‌شوند و در زمان اجرا، دکمه مجازی که سیستم‌عامل فایرفاکس به پایین صفحه‌تان اضافه کرده بود ناپدید خواهد شد. همچنین محل نمایش نوتیفیکیشن یا اطلاعیه‌ها در آن با نوتیفیکیشن­های اندروید تداخل ایجاد می‌کند.

هنوز با عالی شدن فاصله زیادی دارد. دفترچه تلفن مخاطبینتان را از اندروید نمایش نخواهد داد و تماس هم نمی‌توانید بگیرید. به نظر می‌رسد از حافظه microSD هم پشتیبانی نکند. بهتر است بدانید که گوشی‌های x86 (مثلاً انواعی که از پردازنده intel Atom استفاده می‌کنند) هنوز توسط این برنامه پشتیبانی نمی‌شوند.

بااین‌حال، این روش کوچکی برای رهایی از گوشی‌های هوشمندی است که توسط گوگل کنترل می‌شوند، البته بدون ساختن سخت‌افزارهای سفارشی، یعنی همان کاری که موزیلا اکنون مشغول انجام آن است.

می‌توانید این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

تعدادی از عکس‌های این سیستم‌عامل در پایین قابل‌مشاهده است:

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Ehsan می‌گوید

    خب یهو بگو گوشی رو داغون میکنه و بی استفاده میشه دیگه،همه چیز که تداخل داره،زنگو اینام که نمیشه زد،دکمه های سخت افزاری هم که کار نمکنه خوب،ادم سیمبین رو گوشی نصب کنه بهتر ازین عمل میکنه..ّ