کدام دستگاه‌ها آپدیت iOS 9 اپل را دریافت خواهند کرد؟

اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2015 نسخه جدید iOS را رونمایی کرد. اگر شما هم صاحب یک آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ هستید احتمالاً می‌خواهید بدانید آیا این آپدیت برای دستگاه شما هم عرضه خواهد شد یا خیر؟

7

خوشبختانه اپل طبق معمول در آپدیت کردن دستگاه‌هایش دست و دل‌باز بوده و همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمامی دستگاه‌هایی که iOS 8 را پشتیبانی می‌کنند به iOS 9 نیز آپدیت خواهند شد. نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل قابلیت‌های جدیدی مانند Proactive، سیری هوشمندتر، شرتکات‌های کیبورد، بهینه‌سازی عمر شارژ باتری و مالتی‌تسکینگ بسیار بهتر را برای آی‌پد به همراه خواهد داشت.

به این ترتیب آی‌پد 2، آی‌پد نسل 3 و 4، آی‌پد ایر، آی‌پد ایر 2، آی‌پد مینی 1، 2 و 3 از تبلت‌ها، آیفون 4اس، آیفون 5، آیفون 5سی، آیفون 5اس، آیفون 6 و 6 پلاس و همچنین آی‌پاد تاچ نسل پنجم همگی به iOS 9 آپدیت خواهند شد.

iOS-9-update

البته طبق شایعات گفته می‌شود دستگاه‌های نسبتاً قدیمی اپل که از چیپست A5 استفاده می‌کنند تمامی قابلیت‌های iOS 9 را دریافت نکرده و تقریباً تنها هسته این سیستم‌عامل را خواهند چشید. به این ترتیب شاید آی‌پد 2 و آیفون 4اس آنقدرها هم پس از آپدیت پیشرفت نکنند اما به هر حال اپل برخلاف برخی شرکت‌ها به بهانه سخت‌افزار ضعیف آپدیت نرم‌افزاری را از دستگاه‌هایش دریغ نمی‌کند. همچنین گفته شده iOS 9 برای آیفون‌ها و آی‌پدهای قدیمی طوری بهینه شده که سرعت و کارایی دستگاه را نسبت به iOS 8.3 به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

علاوه بر این برخلاف iOS 8 آپدیت جدید تنها حدود 1.3 گیگابایت حجم دارد تا حتی گوشی‌ها و تبلت‌های کم‌حجم اپل هم بتوانند به آخرین نسخه آپدیت شوند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. دکتر می‌گوید

    سلام داداش خوبی
    قربان من iPad mini Wi-Fi مدل A1432دارم ios 9 روش نصب میشه ؟

  2. محسن می‌گوید

    آقا آیفون ۴ ورژن ۸ رو میشه روش نصب کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر بهتره صرفنظر کنید

  3. ملينا می‌گوید

    گوشی رو آپدیت کردم ولی تو مرحله ای که گوشی خاموش میشه بعد از آپدیت نت رو که ست میکنم گوشی هنگ میکنه تورو خدا راهنمایی کنین

  4. علي می‌گوید

    سلام
    کسی میدونه چه زمانی میتونیم دستگاهمون رو اپدیت کنیم؟

  5. کیارش پرتوی می‌گوید

    پریشب دادم تبلتمو ipad mini 2 ببرن تهران شیشه رو درست کنن ios 9 اومد یعنی فقط ی روز نداشتما!

  6. Amir می‌گوید

    در زمینه آپدیت اول ماکروسافت بعد اپل عالی عمل میکنند