زبان برنامه‌نویسی Swift اپل متن‌باز می‌شود

سال گذشته اپل زبان برنامه‌نویسی Swift را معرفی کرد، این زبان که دست‌پخت اپل است برای ساده‌تر شدن فرآیند ساخت اپلیکیشن‌ها نوشته شده و از قرار معلوم اپل برای اینکه دست برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را باز بگذارد این زبان برنامه‌نویسی را به صورت متن‌باز منتشر خواهد کرد.

0

با این حساب توسعه‌ دهندگان نرم‌افزاری به تمام جزئیات این زبان دسترسی خواهند داشت.
اپل مدعی است Swift در آینده به یکی از زبان‌های مطرح برنامه نویسی تبدیل خواهد شد، این زبان برنامه‌ نویسی پتانسیل تبدیل شدن به زبانی فراگیر را تا ۲۰ سال آینده دارد.
اگر پیش‌بینی اپل درست از آب درآید، می‌توان انتظار داشت تا در آینده افراد بیشتری به یادگیری و کد نویسی با این زبان برنامه نویسی جدید اپل تمایل داشته باشند.
از طرف دیگر امسال اپل گوشه چشمی به زبان برنامه‌نویسی Swift داشته و این زبان برنامه‌نویسی شاهد ارتقا به نسخه جدید بوده است، کاهش مدت زمان تفسیر کدها، به همراه پروتکل‌ افزونه‌ها و بهینه‌سازی‌های مختلف، از مواردی است که در نسخه Swift 2 لحاظ شده است.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.