اپل با Proactive Assistant در iOS به جنگ Google Now می رود

ابزار جدید Proactive Assistant از جانب اپل 9 معرفی شد.

0

با این حساب کاربران سیستم‌عامل iOS قادر هستند با توجه به موقعیت جغرافیایی، زمان و اپلیکیشن‌های استفاده شده، پیشنهاد‌های پویایی از جانب Proactive Assistant دریافت کنند. برای مثال اگر کاربر عادت دارد در سمت صبح برنامه‌های خاصی را باز کند،‌Proactive Assistant این برنامه‌ها را برای استفاده در صبح پیشنهاد می‌کند، مسیر قرار ملاقات‌هایی هم که در اپلیکیشن تقویم ثبت شده توسط این ابزار محاسبه شده و در صورت وجود ترافیک، زمان زودتری توسط اپلیکیشن تقویم، هشدار داده می‌شود، ناگفته نماند که این ویژگی در Google Now هم موجود است. اپلیکیشن ایمیل هم با استفاده از این دستیار جدید، نام افرادی را که در لیست شماره تلفن‌ها ذخیره نشده‌اند، پیشنهاد می‌دهد. صفحه‌های اینترنتی نیز برای مطالعه بعدی از جانب این دستیار پیشنهاد می‌شوند.
اپلیکیشن سیری سعی دارد تا رفتار کاربر را فرا گرفته و بر اساس این الگوی رفتاری، پیشنهاد‌های متفاوتی ارائه کند، برای مثال اگر کاربری اهل موسیقی باشد، پس از اتصال هدفون، آهنگ مورد علاقه‌ وی اجرا خواهد شد. اپلیکیشن سیری و اِسپات‌لایت هم تعامل بهتری خواهد داشت، برای مثال لیست مخاطبین و اقداماتی که کاربر با گوشی انجام می‌دهد در زمان انتخاب اسپات‌لایت بسته به رفتار کاربر متفاوت خواهد بود.
ناگفته نماند که اپل سعی دارد تا در نگه‌داری اطلاعاتِ Proactive Assistant رازداری کند و تمامی رفتارهای ثبت شده بر روی گوشی محفوظ خواهند ماند و به سرورهای اپل منتقل نخواهد شد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.