حالت چندپنجره‌ای و تصویر در تصویر سرانجام با iOS 9 به آی‌پد می‌آید

یکی از بزرگترین مزایای تبلت‌های رقیب (مخصوصاً سامسونگ) نسبت به آی‌پد اپل قابلت استفاده همزمان از دو اپلیکیشن کنار یکدیگر و یا پحش ویدئو در یک پنجره جداگانه است که حالا با iOS 9 در راه آی‌پد خواهد بود!

1

iPad-iOS-9-task-switcher

iOS 9 حالا بیشتر از همیشه برای آی‌پد بهینه‌سازی شده است. صفحه مالتی‌تسکینگ حالا با آیفون تفاوت دارد و به راحتی می‌توانید درست شبیه به تبلت‌های ویندوزی اپلیکیشن‌ها را به سمت راست یا چپ بچسبانید و از دو اپ به صورت همزمان استفاده کنید.

iOS-9-split-view

همچنین با استفاده از قابلیتی با نام SlideOver قادر خواهید بود تا بدون ترک اپلیکیشن در حال اجرا یک اپ دیگر را نیز در کنار آن باز کنید. این قابلیت قرار بود سال گذشته و با iOS 8 به آی‌پد بیاید و حتی توسعه‌دهندگان کدهای آن را در iOS دیده بودند اما ظاهراً اپل تصمیم گرفت تا آن را برای iOS 9 نگه دارد.

iOS-9-Slide-Over

از این پس هر وقت آی‌پد را به یک کیبورد فیزیکی متصل کنید قادر خواهید بود تا از میان‌برها مثلاً سوییچ کردن میان اپ‌ها استفاده کنید و اگر از کیبورد نرم‌افزاری iOS استفاده می‌کنید هم قادر هستید تا با نوار میان‌بر جدید به راحتی تایپ کرده و Cut و Copy و Paste را همیشه در اختیار داشته باشید.

iOS-9-iPad-keyboard

iOS-9-keyboard-shortcuts

یک قابلیت دیگر که سامسونگ ابتدا آن را با گلکسی اس 3 معرفی کرده بود حالا با نام تصویر در تصویر به iOS 9 آی‌پد آمده است. از این پس می‌توانید ویدئوها را به صورت یک پنجره شناور تماشا کنید.

iOS-9-picture-in-picture

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    قابلیت اپلیکیشن شناور مدت ها قبل از سامسونگ
    توسط سونی با Small App معرفی شده بود