تشخیص دوقلوها؛ بازی جدید مایکروسافت، پس از تشخیص سن از روی عکس

اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت چندی پیش سرویس تشخیص سن از روی عکس را پس از راه‌اندازی در قالب اپلیکیشنی راهی فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز فون کرد. این در حالیست که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران، ردموندی ها به تازگی وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که قادر است دوقلوها را تشخیص دهد.

0

ردموندی ها سرویس جدید خود را مبتنی بر پروژه تشخیص چهره آکسفورد توسعه داده‌اند که از پلتفرم ابری Azure قدرت گرفته است. توسعه دهنده این سرویس، مت ولوسو، کل این پروژه را تنها در چهار ساعت ساخته است.

هرچند سرویس تشخیص سن از روی عکس ردموندی ها در برخی مواقع با تلورانس فراوان این کار را انجام می‌داد، با این حال تشخیص دوقلوها به دلیل بهره‌گیری از الگوریتم‌های قدرتمندتر این وظیفه را دقیق‌تر انجام می‌دهد. کاربران ابتدا باید دو عکس را آپلود کنند، سپس این سرویس شروع به آنالیز عکس‌ها می‌کند تا ببیند آنها به چه میزان با یکدیگر مطابقت دارند. در مرحله آخر نتیجه به شما در قالب درصد ارائه خواهد شد.

screenshot-twinsornot.net 2015-06-06 22-41-34

در وبلاگ رسمی این سرویس آقای Mat Velloso، به طور کامل توضیح داده که چگونه می‌توان بر پایه  پلتفرم ابری Azure ظرف چند ساعت سرویس‌های خارق‌العاده‌ای ایجاد کرد. هرچند این روبات در حال حاضر می‌تواند کاربران را سرگرم کند، با این حال ساکنین ردموند قصد توسعه و هوشمند کردن آن را دارند. بدون شک با کاهش ضریب خطای تشخیص، از این برنامه می‌تواند در علوم مختلفی همچون پزشکی، اجرای قانون و برقراری امنیت عمومی استفاده کرد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.