طرح پاک‌سازی اقیانوس احتمالاً از سال آینده رنگ واقعیت به خود می‌گیرد

طرحی که بر اساس آن سطح اقیانوس‌ها از شر زباله‌های پلاستیکی خلاص می‌شدند احتمال سال آینده عملیاتی خواهد شد. انتظار می‌رود پیاده‌سازی سیستم پاک‌سازی اقیانوس Boyan’s Slat در سه‌ ماهه‌ی دوم سال 2016 در آب‌های میان ژاپن و کره‌ی جنوبی آغاز شود.

0

بر اساس این طرح، بزرگ‌ترین سازه شناور کره زمین مسئولیت پاک‌سازی حجم عظیمی از آب‌های بین دو کشور مذکور را بر عهده خواهد داشت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طرح پاک‌سازی اقیانوس Boyan’s Slat که فاز مطالعاتی آن حدود یک سال پیش آغاز شده است، در مرحله اجرای اولیه به سرمایه‌ای بالغ بر 2.1 میلیون دلار نیاز داشته باشد.

oceanarraycleanup

شیوه انجام این طرح بدین ترتیب است که بزرگ‌ترین سازه شناور دنیا موسوم به gyres با بهره‌گیری مناسب از جریان‌های اقیانوسی مواد پلاستیکی را در یک محل جمع‌آوری می‌کند. جریان‌های دریایی به کشیدن شده ضایعات پلاستیکی به درون حلقه‌های این سیستم کمک می‌کنند. پیاده‌سازی این سیستم در سواحل جزیره‌ Tsushima واقع در تنگه‌ی کره اجرا خواهد شد.

بر اساس برآوردهای انجام شده، سالانه حدود یک مترمکعب آلودگی به ازای هر نفر در این آبراه ژاپن تولید می‌شود، از این رو دولت مردان سرزمین آفتاب برای حل معضل آلودگی به این طرح روی آورده‌اند. شناور gyres حدود 2 هزار متر طول دارد که آن را به طویل‌ترین شناور کره خاکی تبدیل می‌کند، این در حالیست که تا پیش از این شناور Mega-Float توکیو با طول 1000 متر این لقب را در اختیار داشته است.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.