کره شمالی رایانه‌ای شبیه به آی مک اپل ساخته است!

آیا این رایانه برای شما آشنا نیست؟

1

دستگاهی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید توسط یک کارخانه در «کره شمالی» با نام «Blue Sky» ساخته‌شده است، اما نکته جالب‌توجه شباهت بسیار زیاد این رایانه به آی‌مک اپل است. به‌عنوان نمونه تصویری از آی‌مک اپل را در زیر آورده‌ایم.

imac-rip-off-north-korea-01این تصویر از گزارش تلویزیون ملی کره شمالی از «هجدهمین جشنواره بین‌المللی بهاره پیونگ‌یانگ» ثبت‌شده است. در این جشنواره کارخانه‌های کره‌شمالی محصولات جدید فناوری خود را به نمایش می‌گذارند.

البته جای تعجب ندارد که محصولاتی شبیه به اپل در کمپانی‌های کره‌ای ساخته شوند، زیرا پیش از نیز شاهد عرضه سیستم‌عامل اختصاصی آن‌ها با نام «ستاره‌سرخ» بودیم که بر اساس OSX اپل نوشته شده‌بود.

Blue Sky در این نمایشگاه همچنین از تبلتی هیبریدی رونمایی کرد که قابل اتصال به یک صفحه‌کلید و درنتیجه قابل‌تبدیل به یک لپ‌تاپ است.

imac-rip-off-north-korea-02بر اساس مصاحبه‌ای که فروشنده Blue Sky با گزارشگر تلویزیون کره انجام می‌دهد، ادعا می‌کند که بسیاری از مشتریان از خرید این محصول استقبال کرده‌اند. طبق گفته فروشنده این محصول برای کاربر هم می‌تواند یک تبلت و هم یک نوت‌بوک باشد.

گفته می‌شود اکثر محصولات فناوری محور در کره شمالی، در این کشور ساخته نشده و از چین وارد می‌شود. بر اساس میزان واردات محصولات از چین، می‌توان میزان محبوبیت دستگاه‌ها در کره‌شمالی را تخمین زد. طبق اطلاعات در دسترس، از ابتدای سال تاکنون تنها ۵ هزار تبلت از چین به کره شمالی واردشده است. این در حالی است که در یک ماه گذشته چین حدود ۲۳ هزار لپ‌تاپ به کره‌شمالی صادر کرده است.

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مخلوق می‌گوید

    بگذار دل دولتمردان کره شمالی خوش باشد به این که با انزوا و دشمنی با جهان و جهانیان، روز به روز در حال طی کردن مرزهای موفقیت هستند!!