بهترین طراحی ها و نوآوری های کامپیوتکس 2015

کامپیوتکس ۲۰۱۵ نیز به پایان راه خود نزدیک شده‌است. بد نیست در کنار نگاه فناورانه محور خود، نگاهی هم به زیباترین محصولات به لحاظ طراحی بیاندازیم.

0

هرساله نمایشگاه تجاری کامپیوتکس، به بهترین‌های خلاقیت و طراحی تکنولوژی مصرف‌کنندگان، جایزه D&I را اهدا می‌کند. در اینجا می‌توانید بهترین این برندگان را مشاهده کنید.

Alienware Area 51 برنده جایزه طلا

computex best innovation1

Alienware Area 51 اسکلت سه‌گانه مخصوص سیستم‌های بازی، زیبایی خیلی زیادش تنها ویژگی خوبش نیست. نیروی زیادی را درون خود نگه‌داشته و باعث شده وزن سنگینی داشته باشد و به سختی بتوان آن را جابه‌جا کرد. صفحه‌های زاویه دارش باعث شده که دسترسی به بخش ورودی خروجی‌ها راحت شود و به راحتی بدون نیاز به حرکت دادن آن، سیم‌های مربوطه را وصل کرد.

Dell XPS 13 برنده جایزه طلا

computex best innovation2

Dell XPS کوچک‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی در دنیاست و با توجه به ‌اندازه‌اش انتظار می‌رود که بهترین کارایی را هم داشته باشد.

محدوده داخل قاب صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ، با لپ‌تاپ 11 اینچی برابری می‌کند و حاشیه صفحه‌نمایش تنها 5.2 میلی‌متر قطر دارد. تکیه‌گاه دست آن برای داشتن استحکام و دوام، از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است.

تلویزیون سری زاویه‌دار AOC LX برنده جایزه طلا

computex best innovation3

این تلویزیون دارای انحنا بوده و صیقلی است. همچنین حداقل اجزا را داراست، به این معنی که در قاب تلویزیون هیچ عنصر مزاحمی نمی‌بینید تا بیننده را به هر صورتی از سرگرمی خود منحرف کند. همچنین قاب از جنس کرومیوم آن به دو پایه شیک و موزون متصل شده است.

علامت دیجیتالی X

computex best innovation4

علامت دیجیتالی X، از بازی معروف و نوستالژیک ring toss الهام گرفته شده و برای مغازه‌های اختصاصی کوچک طراحی شده است. یک پایه مرکزی، از چندین مدل پیکربندی از یک صفحه‌نمایش گرفته تا حلقه‌ای از صفحات پشتیبانی می‌کند. صفحات می‌توانند روی محورها به صورت افقی یا عمودی قرار بگیرند و تمام کابل‌ها در پایه مرکزی پنهان شده است.

Smanos K1 SmartHome DIY Kit

computex best innovation5

این دروازه یا Gateway شیک خانگی که توسط Smanos تولید شده تا 50 دستگاه موجود در خانه از قفل‌های هوشمند گرفته تا دوربین‌های کنترلی را به هم متصل می‌کند. در دایره‌ای محکم از پلاستیک و آلومینیوم قرار گرفته است. عملکرد آن طوری طراحی شده تا بر اساس درک مستقیم باشد؛ یعنی بتواند نیازهای کاربر را برطرف کند و در صورت دخالت مستقیم، شخص بتواند کارکرد صحیح دستگاه‌های متصل را موردبررسی قرار دهد.

Dell UltraSharp 34

computex best innovation6

مانیتور 34 اینچی و دارای انحنای Dell UltraSharp 34، از وضوح وسیع بهره می‌برد و دارای رزولوشن چهارگوش HD 3,440 x 1,440  در نسبت ابعادی 21:9 است. برای بازی و برنامه‌های حرفه‌ای طراحی شده تا تجربه دید همه‌جانبه با کمترین میزان پرتی حواس بصری را برای کاربر فراهم بیاورد.

باتری Solid-state PLCB

computex best innovation7

این باتری لیتیوم سرامیک با قطر 1.9 میلی‌متری خود، نازک‌ترین در جهان بوده و ادعا می‌شود که از امنیت بالایی برخوردار است؛ مثلاً به‌هیچ‌عنوان محتویاتش چکه نمی‌کند. حتی در صورت باز شدن، افزایش دما یا ضربه، آتش نمی‌گیرد و منفجر نمی‌شود.

SDRAM سری Raiden

computex best innovation8

اس دی رم‌های DDR3 تولید Avexir از سری Raiden ماژول‌های حافظه مخصوص بازی هستند و به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا روان‌ترین رم موجود در بازار باشند. این نوع رم‌ها محدودیت 0.85 سانتی‌متری فضا را بدون به خطر انداختن کارایی شکسته‌اند. حتی ظاهر خاصی دارند: بالای ماژول لوله پلاسمایی قرارگرفته که با نوعی برق زدن سوسو می‌کند و می‌درخشد.

نوتبوک مخصوص بازی Asus G751

computex best innovation9

این نوت بوک روان، ساده و مؤثر بوده و طراحی آن از جنگنده جت F-22 الهام گرفته شده است. البته این بار لپ‌تاپ با استفاده از آلومینیوم و لوگوی ROG (Republic Of Gamers) ایسوس طراحی شده است. حتی دو دریچه عقبی هم در آن وجود دارد که به‌ظاهر بهتر و خنک نگه‌داشتن دستگاه کمک می‌کند.

TB120

computex best innovation10

تبلت 7 اینچی TB120 عالی است، البته بیشتر به خاطر صفحه‌کلید فیزیکی‌اش.

بیشتر حس عجیب و جالبی می‌دهد، اما هدف اصلی طراحی آن، تحمل شرایط سخت و دشوار است. صفحه‌نمایش Gorilla Glass روی آن قرارگرفته و کاملاً در مقابل گردوخاک و پرش ملایم آب ازهرجهتی محافظت شده است. آستانه تحمل افتادن آن 1.2 متر است که باعث شده برای شرایط کاری کاملاً مناسب باشد.

Asus Transformer Book T300 Chi

computex best innovation11

تبلت/کامپیوترهای هایبرید می‌توانند به خوبی به جزئیات توجه کنند. Asus Transformer Book T300 Chi هم از این قاعده مستثنا نیست. نازک و سبک است و با توجه به قیمتش یکی از بهترین ظاهرها را در میان دیگر هایبریدها دارد.

EnGenius EnStation

computex best innovation12

این دستگاه اکسس پوینتی بی‌سیم است که به لطف سه محور خود، تقریباً در هرجایی می‌تواند نصب شود. آنتن جهت‌دار آن درون صفحه‌ای شبیه ماهواره، برای رسیدن به بیشترین پوشش، جاسازی شده است. برای کاربردهایی با مقیاس بالا طراحی‌شده، مثلاً برای استفاده در محوطه دانشگاه و پشتیبانی ثابت تا 6.4 کیلومتر را برای کاربران فراهم می‌آورد.

Touch T50 و Jewel J50

computex best innovation13

USB 2.0 Touch و USB 3.0 Jewel J50 فلش‌های بسیار کوچکی هستند که برای استحکام بیشتر، درون آلیاژ روی، قرارگرفته‌اند. در قسمت بالایی جای توخالی دارند تا در صورت نیاز به دست کلید یا جای دیگر متصل شوند. بنا به توضیحات سازنده‌اش یعنی سیلیکون پاور، حلقه بالایی می‌تواند تا 10 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

Odin Aurora

computex best innovation14

Odin Aurora موس نورافکن لیزری که بودجه‌اش توسط وب‌سایت کیک استارتر تأمین شده ادعا می‌کند که طراحی آن را از خدای اساطیر نورس یا اسکاندیناوی الهام گرفته، البته همان‌طور که می‌بینید خیلی شبیه به دورگه‌ای از لوگوی Autobot و Decepticon (هردو از مجموعه Transformers) است. هر چیزی که مسبب این طراحی بوده ایده جالبی را به وجود آورده است و باعث شده کیبورد نورافکن لیزری اندکی قدیمی جلوه کند.

HTC Re

computex best innovation15

HTC Re دوربین پریسکوپ مانندی است که به وسیله برنامه، به گوشی هوشمند iOS یا اندروید متصل می‌شود. به قدری جمع‌وجور است که درون یک کیف جا بگیرد و با یک دست مورداستفاده قرار بگیرد. دکمه‌ای در پشت دارد که به راحتی با استفاده از شست دست، می‌توان آن را مدیریت کرد. دوربین به صورت بی‌درنگ با برنامه گوشی در ارتباط است که به شما امکان مشاهده و ذخیره عکس‌ها در گوشیتان را می‌دهد.

Air Speaker

computex best innovation16

از عکس هم می‌توان به میزان جالب بودن این بلندگو یعنی ASWY Electronics Air Speaker پی برد. از نیروی مغناطیسی برای شناور نگه داشتن بلندگو بر فراز پایه‌اش استفاده می‌کند. این بلندگو می‌تواند از پایه‌اش جدا شود و ارتباط بلوتوثی و مغناطیسی قدرتمندی را حفظ کند. پس می‌توان برای جابه‌جایی آن را به جسم فلزی متصل نگه داشت.

UB+ Eupho

computex best innovation17

این بلندگوی بلوتوثی قابل‌حمل، به تنهایی هم ظاهری شیک دارد، اما نقطه قوت آن لوازم جانبی‌اش است. می‌توانید برای داشتن صدای بهتر یکی دوتا از آن‌ها را به صورت خطی به هم متصل کنید. به استریوی اصلی می‌توان دو Eupho وصل کرد و یک سیستم استریو به دست آورد. همچنین می‌توان با استفاده از جایگاه Brave تجربه صدای استریوی بهتری برای شنونده به وجود آورد.

computex best innovation18

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.