Carrizo نسل ششم تراشه‌های AMD به‌منظور بهبود کارایی باتری لپ‌تاپ‌های مدرن معرفی شد

در نمایشگاه کامپیوتکس 2015 تایوان، شرکت AMD از نسل ششم تراشه APU سری A خود با نام Carrizo رونمایی کرد. این پردازنده جدید در واقع یک قسمت عمده از تلاش‌های جدید AMD به‌منظور فاصله‌گرفتن از رایانه‌ها و نوت‌بوک‌های ارزان قیمت و از سوی دیگر تمرکز بر روی دستگاه‌های جدید به‌ویژه نوت‌بوک‌های دو حالته یا هیبریدی است.

0

ویژگی اصلی Carrizo را می‌توان در افزایش مدت‌زمان ممکن استفاده از باتری و البته بهبود قابلیت‌های گرافیکی و بازی‌های ویدئویی دانست.

Carrizo نماد اولین تلاش AMD به‌منظور استفاده از طراحی SoC یا همان سیستم بر روی تراشه است که به گردآوری سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو، حافظه کش، دستگاه رمزگشای ویدئویی و کنترلرهای ورودی و خروجی بر روی یک واحد متمرکز اقدام می‌کند. این سیستم با بهره‌گیری از تکنولوژی HSA باعث خواهد شد سیستم، سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو را به عنوان یک قسمت واحد دیده و در عوض کپی کردن چندین و چندباره داده‌ها، به اختصاص داده به هریک از عناصر، در زمان مورد نیاز اقدام کند.amd-carrizo-specs

چهار هسته پردازنده بر مبنای معماری جدید Excavator به‌همراه هشت هسته گرافیکی GCN بر روی این تراشه 28 نانومتری به‌کار گرفته شده اند. AMD اعلام کرده طراحی این شرکت باعث خواهد شد باتری‌هایی با قابلیت استفاده در کل روز، به واسطه یک‌بار شارژ در اختیار کاربران قرارگیرد وشاهد بهبود عملکرد در پخش آنلاین ویدئو، فعالیت‌های تجاری و بازی‌های آنلاین باشیم. لازم به ذکر است که ‌آنچه در قسمت مشخصات این تراشه به‌چشم می‌خورد تجربه کاری بهینه‌شده با ویندوز 10 مایکروسافت است.

این درحالی است که AMD هیچ اخباری در خصوص زمان عرضه به بازار و البته سرعت کلاک این پردازنده منتشر نکرده است.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.