پردازشگر «اسکای لیک» اینتل، زودتر از موعد خواهد آمد

پس از معرفی نسل پنجم تراشه‌های Broadwell برای دسکتاپ و موبایل، شرکت اینتل اعلام کرد نسل ششم این تراشه‌ها با عنوان Skylake در حال آماده‌سازی برای عرضه در سال جاری میلادی هستند.

0

این شرکت هنوز جزئیات مرتبط با مدل‌ها، سرعت و نوع تراشه‌های یادشده را اعلام نکرده اما دو طراحی مرجع برپایه پردازنده‌های Skylake در نمایشگاه کامپیوتکس در معرض نمایش قرارگرفت.

اولین طراحی ارائه شده که Panther Mountain نامیده می‌شوید در واقع یک تجهیز دو در یک از صفحه‌کلیدی با امکان بهره‌گیری به‌عنوان داک است. این دستگاه از ضخامت 7.8 میلی‌متری و دوربین سه‌بعدی RealSense به همراه یو‌اس‌بی نوع C به‌منظور برقراری ارتباط بهره می‌برد. شرکت اینتل جزئیات بیشتری از این محصول ارائه نکرده است اما به‌نظر نمی‌رسد محصول یادشده متفاوت از آنچه اکنون به‌عنوان ابزارهای مجهز به داک مشاهده می‌کنیم باشد.

محصول بعدی که در دسته رایانه‌های مجتمع یا همان All in One قرار می‌گیرد 10 میلی‌متر ضخامت‌ داشته که در مقایسه با محصولات فعلی موجود در بازار خیره‌کننده است. علی‌رغم باریک‌بودن، این سیستم از صفحه‌نمایش 4K بهره می‌برد. با توجه به پایه منعطف موجود می‌توان دستگاه را به‌طور افقی به‌منظور بهره‌گیری از قابلیت لمسی نیز در دست گرفت. لازم به ذکر است که هر دو محصول یادشده بدون فن به‌ بازار عرضه خواهندشد.

نکته مهم اینکه این محصولات تنها به‌عنوان نمایشی از طراحی مرجع مدنظر قرار می‌گیرند و اینتل برنامه‌ای برای ورود به بازار لپ‌تاپ یا رایانه‌های مجتمع ندارد. درواقع این سیستم‌ها به‌منظور نمایش توانایی‌های سخت‌افزاری معرفی شده و نمایش آنچه دستگاه‌های جدید مجهز به پردازنده‌های Skylake نمایش خواهند داد مدنظر قرار می‌گیرند. اگرچه هنوز صحبت در خصوص زمان عرضه پردازنده‌های نسل ششم اینتل زود می‌باشد اما به‌نظر می‌رسد این محصولات تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار نخواهند شد.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.