سرویس امنیت ملی روسیه رسما به اطلاعات کاربران در گوشی‌های YotaPhone ساخته شده در این کشور دسترسی دارد

گوشی‌ YotaPhone از ایده‌های خوبی برخوردار است، این گوشی به دو صفحه‌نمایش مجهز است، صفحه‌نمایش معمولی و صفحه‌نمایش e-ink که برای مطالعه ایده‌آل است.

0

شرکت تولید کننده گو‌شی‌های Yotaphone وعده داده بود تا محصولات خود را تابستان امسال روانه بازار ایالات متحده کند،‌اما از قرار معلوم در این بین سرویس امنیت ملی روسیه بیکار ننشسته و به اطلاعات گوشی‌های یوتافون دسترسی داشته است.

بر اساس گزارش Hi-tech.mail.ru که در وب‌سایت معروف PhoneArena منتشر شده است، به نظر می‌رسد یوتافون به سرویس امنیت ملی روسیه اجازه داده تا به اطلاعات کاربران این گوشی‌ها دسترسی داشته باشند.

از قرار معلوم شرکت Rostech که سازنده گوشی‌های سری یوتافون نیز هست به این نکته اعتراف کرده است. سِرگِی چِمِزوف، مدیر این شرکت، رسماً اعلام داشته که سرویس امنیت ملی روسیه به اطلاعات گوشی‌های یوتافون ساخت این شرکت دسترسی دارد. وی مدعی است اگر به دولت اجازه جاسوسی بر روی گوشی‌ها را ندهند، دولت نیز به آنها اجازه تولید و فروش گوشی نمی‌دهد.

مدیر عامل Rostech مدعی است دسترسی سازمان امنیت ملی روسیه به اطلاعات گوشی‌های همراه باعث می‌شود تا خلافکاران و تروریست‌ها سریع‌تر از جانب نیروی‌های مسئول شناسایی شوند. در ابتدای خبر ذکر کردیم که این گوشی قرار بود روانه بازار آمریکا شود و با انتشار اخبار جدید باید ببینیم چه تغییری در روند صادرات یوتافون ایجاد می‌شود.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.