رسما اعلام شد: نسخه نهایی ویندوز 10 در هفتم مرداد ماه معرفی خواهد شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی استفاده‌کنندگان نسخه‌های مختلف ویندوز، از صبح امروز مایکروسافت در قسمت اعلانات پیغامی را مبنی بر آماده بودن نسخه نهایی ویندوز 10 در تاریخ هفتم تیرماه سال جاری را قرار داده است.

0

تری مایرسون، از مدیران مایکروسافت در امر توسعه ویندوز امروز در وبلاگ ویندوز و Joe Belfiore در صفحه توتیر ویندوز اعلام کردند که نسخه نهایی ویندوز ۱۰ دسکتاپ در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۵ و یا به عبارتی هفتم مرداد معرفی خواهد شد. مدیران بلندپایه مایکروسافت، در کنار اعلام این خبر ویدئو کلیپ‌های تبلیغاتی جدیدی را نیز در راستای به نمایش گذاشتن قابلیت‌های جدید این نسخه  از سیستم‌عامل ویندوز منتشر کرده‌اند.

اگر شما هم اکنون یکی از 4 میلیون اینسایدرهای ویندوز 10 هستید، بدون شک پیغامی 5 صفحه‌ای را از سوی مایکروسافت در راستای ارتقا رایگان سیستم‌عامل خود دریافت کرده‌اید؛ حجم این آپدیت حدود 3 گیگابایت می‌باشد. طبق اعمال بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران، تمامی قابلیت‌های نسخه 20 سال پیش ویندوز از جمله منوی استارت و multitasking در کنار قابلیت‌های جدیدی همچون دستیار صوتی کورتانا به ویندوز 10 افزوده شده است.

از سویی دیگر آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز به مرورگر جدیدی تحت عنوان مایکروسافت اچ تجهیز گردیده که عملکرد بسیار خوبی در هنگام کار بر روی صفحات لمسی از خود به جای گذاشته است. جالب است که بدانید این مرورگر قابلیت اجرا برنامه‌های تحت وب را بر اساس طرح اپلیکیشن های یونیورسال دارا می‌باشد؛ البته این قابلیت از چند ماه پیش برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

هرچند ویندوز 10 قابلیت اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف را دارا می‌باشد، با این حال نسخه موبایلی و ایکس‌باکس وان آن کمی دیرتر از نسخه پی‌سی عرضه خواهد شود. نظر شما در رابطه با امکانات و ظاهر متفاوت ویندوز 10 چیست؟

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.