آموزش: چگونه نسخه پیش‌نمایش اندروید M را بر روی نکسوس ۵، ۶ و یا ۹ نصب کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام کردیم، گوگل دیشب از نسخه جدیدی سیستم‌عامل موبایلی خود با نام اندروید M رونمایی کرد. پیش‌نمایش این نسخه از سیستم‌عامل اندروید در حال حاضر برای سری نکسوس (نکسوس 5، 6 و 9) قابل دریافت است، از این رو ما در ادامه قصد داریم چگونگی این کار را به شما آموزش دهیم.

4

قبل از شروع باید این نکته را یادآور شویم که دستگاه شما باید آنلاک باشد، اما این بدان معنا نیست که به روت کردن نیاز دارد. همچنین برای دسترسی به فایل‌های سیستمی به یکی از برنامه‌های ADB یا fastboot نیز احتیاج دارید.

  • ابتدا نسخه پیش‌نمایش اندروید M را از طریق این لینک (پیشنهاد می‌شود از روش های مرسوم تغییر آی‌پی استفاده نمایید) و با سیستم رومیزی دریافت نمایید.
  • محتوای آن را از حالت فشرده خارج کنید و در جایی که بتوانید آن را راحت بیابید ذخیره کنید.
  • گوشی هوشمند خود را از طریق کابل یو‌اس‌بی به سیستم رومیزی متصل کنید و اطمینان کسب کنید که حالت debugging mode فعال است ( debugging برای اتصال و اقدام به تبادل اطلاعات بین گوشی یا تبلت با کامپیوتر بکار می‌رود که با فعال‌سازی آن می‌توان دیوایس اندرویدی را به وسیله کابل یو‌اس‌بی به رایانه یا لپ‌تاپ متصل نمود)
  • نوار فرمان برنامه ADB را باز کرده و در آن عبارت “adb reboot bootloader” را برای دسترسی به بوت لودر تایپ نمایید. (این ابزار همراه با Android SDK برای کنترل و ارتباط با دستگاه اندرویدی شما کاربرد دارد. این ابزار داخل فولدر tools از Android SDK قرار دارد)
  • در حالت عادی بوت لودر گوشی شما قفل است. در واقع با آنلاک کردن بوت لودر، شما می‌توانید فایل‌های Img را بر روی گوشی خود فلش کنید؛ یعنی بر روی گوشی خود کاستوم کرنل و کاستوم ریکاوری بریزید.
  • به پوشه محتوایات فایل‌های سیستمی گوشی خود رفته و در آن دستور “flash-all” را وارد نمایید.

مراحل نصب ممکن از چند دقیقه طول بکشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم شکیبایی خود را حفظ کرده و در طول مدت نصب صلوات ختم کنید!

هشدار: هرچند گوگل در صفحه دانلود نسخه پیش‌نمایش پیش‌نیازهای آن را به طور کامل بیان کرده، اما باید یادآور شویم که از طریق روش فوق تمامی اطلاعات سیستمی و غیر سیستم گوشی شما پاک خواهد شد، از این رو بهتر است قبل از طی کردن آن‌ها از تمامی اطلاعات خود فایل پشتیبانی تهیه کنید.

lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. فریبا می‌گوید

    من nexus5 دارم ولی متاسفانه بلد نیستم گوشیمو انلاک کنم?الانم رو آپدیت میزنم ارور میده!!!

  2. حسین می‌گوید

    من نکسوس ۵ دارم و انلاک شدس اپپیت جدید واسم اومده میگه بزن دانلود کن ایا انجام بدم یا ممکنه به مشکل بر بخوره؟

  3. ali می‌گوید

    صلوات ختم کنید – جالب بود -یک زیارت عاشورا هم بخونید یک ختم یاسین – وقت هست چون خیلی طول می کشه

  4. علیرضا می‌گوید

    میشه لطفاً درباره آنلاک کردن دستگاه (nexus5) توضیح بدید؟و این کار اشکالی برای دستگاه ایجاد نمیکنه؟