اپلیکیشن‌ها در اندروید M تنها زمانی درخواست مجوز دسترسی می‌کنند که به آنها نیاز دارند

یکی از ویژگی‌های احتمالی اندروید M کنترل بیشتر بر روی مجوزهای دسترسی به حریم خصوصی برنامه بود که در حال حاضر شاهد به حقیقت پیوستن این قابلیت هستیم.

0

گوگل به‌طور رسمی اعلام کرد که اندروید M اجازه خواهد داد تا کاربران کنترل بسیار بیشتری بر روی مجوزهای برنامه به موارد مورد نیاز، داشته باشند. بدون شک برای شما نیز پیش آمده است که دسترسی برخی اپلیکیشن ها به دوربین و موقعیت جغرافیایی‌تان ابهاماتی به همراه داشته باشد. به همین دلیل گوگل قصد دارد در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید این ابهامات را از بین ببرد.

IMG_7635-640x427 (1)

در اندروید M اپلیکیشن ها تنها هنگامی که بخواهند از یک قابلیت خاص استفاده کنند، از کاربر درخواست مجوز می‌کنند. به زبان ساده‌تر در این حالت تمامی دسترسی‌های لازم برای یک اپلیکیشن هم در زمان نصب و هم در زمان اجرا درخواست خواهد شد. به عنوان مثال اگر یک برنامه برای شکوفا کردن تمامی قابلیت‌های خود، نیازمند دسترسی به دوربین گوشی همراه شما را داشته باشد، هم در زمان نصب این خواسته را مطرح خواهد کرد و هم برای اولین باری که آن را راه‌اندازی می‌کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود به طور مستمر دسترسی برنامه‌ها را در قسمت تنظیمات اصلی کنترل نمایید.

این یک تغییر بزرگ در روال کار برنامه‌های اندرویدی خواهد بود، به گونه‌ای که ممکن است خیلی از آن‌ها در زمان تلاش برای به دست آوردن موقعیت جغرافیایی شما برای به نمایش گذاشتن تبلیغات، با شکست روبه‌رو شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.