هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ اولین میزبان Android Auto

در حالیکه زمان زیادی تا برگزاری رویداد Google I/O 2015 باقی نمانده اما حتما به‌خاطر دارید که گوگل در رویداد مشابهی که در سال 2014 برگزارشد از پروژه درون خودرویی خود با نام Android Auto رونمایی کرد. امروز این سرویس نهایتا بر روی یک خودروی واقعی یعنی هیوندای سوناتا 2015 قرارگرفت.

0

Android Auto عملکردی شبیه سیستم‌عامل درون خودرویی CarPlay اپل دارد و با برقراری ارتباط گوشی هوشمند شما با خودروی مجهز به این سیستم‌عامل، رابط کاربری ویژه‌ای درمقابل شما و بر روی صفحه‌نمایش لمسی موجود بر روی داشبورد در دسترس قرار می گیرد. این سیستم‌عامل و برنامه‌های مربوطه بر روی گوشی‌هوشمند شما اجرا می‌شوند اما به شما امکان استفاده از آن‌ها از طریق سیستم‌عامل خودرو را می‌دهند. Android Auto استفاده از برنامه‌هایی مانند گوگل مپس، Google Now، گوگل ویس سرچ، Text By Voice و دیگر برنامه‌های پخش موسیقی و یا ارسال پیامک را از طریق داشبورد خودرو می‌دهد.android auto

Android Auto به صورت پیش‌نمایش در رویداد I/O 2014 در معرض دید همگان قرارگرفت اما به‌طور رسمی برنامه یادشده در ماه مارس عرضه شد. هیوندای اولین شرکت خودروسازی است که از این سیستم‌عامل بر روی خودروی خود بهره می‌برد.

مالکان فعلی سوناتا 2015 مجهز به سیستم‌ مسیریابی می‌توانند به‌واسطه سرویس‌دهنده‌های مجاز این قابلیت را به خودروی خود اضافه کنند اما بنابرگفته هیوندای، مالکان این مدل از خودرو می‌توانند تا تابستان سال جاری با دانلود نرم‌افزار بر روی یک فلش مموری، آن‌را بر روی خودروی خود اجرا کنند. مدنظر داشته باشید که به‌منظور اجرای Android Auto به گوشی هوشمندی مجهز به اندروید 5.0 و یا نسخه‌های بالاتر نیاز خواهید داشت.

Arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.