گوگل مدت زمان پشتیبانی و آپدیت گوشی‌های نکسوس را در اندروید M افزایش خواهد داد

با توجه به ارائه اندروید آبنبات چوبی در سال گذشته، همه شواهد و نشانه‌ها به نفع معرفی اندروید M در کنفرانس Google I/O این هفته و به دنبال آن عرضه در پاییز خبر می‌دهند.

0

هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات آنچه از اندروید M انتظار می‌رود نظیر بهبود کنترل صدا، امنیت و تصدیق هویت اثر انگشت در اختیار قرار نگرفته است. بنا به گزارشات جدید رسیده، ممکن است مدت زمان پشتیبانی و آپدیت اندروید ام برای گوشی‌های نکسوس افزایش پیدا کند.

در حال حاضر سیاست کلی بدین صورت است که پس از 18 ماه عرضه به‌روزرسانی برای دستگاه‌های نکسوس، دیگر تعهدی مبنی بر ارائه آپدیت جدید برای این دستگاه‌ها وجود ندارد. هرچند که در مورد برخی از گوشی‌ها این بازه زمانی افزایش یافته و گسترده‌تر شده است. این موضوع در اغلب موارد به این دلیل بوده است که در یک به‌روزرسانی نیاز به بهبود کلی امنیت و کارایی دستگاه احساس شده است. با استناد به “منابع قابل اعتماد”، Android Police چنین ادعا کرده است که اندروید M مدت زمان بیشتری خدمات پشتیبانی ارائه خواهد نمود.

در سایه سیاست جدید اتخاذ شده، تمامی دستگاه‌های عرضه شده نکسوس به مدت 2 سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم را دریافت نموده و بسته‌های امنیتی و بهبود عملکرد به‌روزرسانی نیز به مدت 3 سال از تاریخ انتشار برای این محصولات قابل دریافت خواهد بود. علاوه بر این کاربران می‌توانند به منظور دریافت بسته‌های امنیتی پیوست حداقل به مدت 18 ماه از زمان خریداری دستگاه از فروشگاه‌های گوگل ضمانت دریافت نمایند.

سیاست جدید اندروید M نه تنها بر روی محصولات آینده نکسوس اعمال خواهد شد بلکه محصولات فعلی موجود و در اختیار کاربران نیز از این امتیاز برخوردار خواهند گردید. این مسئله بدین معنی است که دستگاه‌هایی مانند نکسوس 4، نکسوس 7 (2012) و نکسوس 10 از دریافت اندروید M محروم خواهند بود اما هنوز هم به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن‌ها قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

همچنین بدین معنی است که دستگاه‌های جدیدتر نظیر نکسوس 5، باید منتظر دریافت اندروید M باشند و بسته‌های امنیتی به‌روز‌رسانی و بهبود کارایی دستگاه نیز تا سال 2016 برای آن‌ها قابل دریافت خواهد بود. اینکه گوگل چه زمانی ممکن است تغییر سیاست جدید خود را اعلام کند هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. هرچند گزارش‌ها چنین حکایت می‌کنند که این اتفاق پیش از ورود نهایی اندروید M و تجاری شدن آن اتفاق خواهد افتاد. احتمال دارد گوگل این هفته بر روی صحنه در خصوص این مسئله نیز توضیحات مورد نظر را بیان نماید.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.