گوگل به این نتیجه رسیده که سوالات امنیتی واقعا امن نیستند!

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که معتقدند پرسش‌هایی نظیر “نام حیوان خانگی شما چیست؟” نمی‌تواند روش مناسبی برای حفظ رمز عبور در برابر مهاجمان باشد، در حال حاضر شواهدی وجود دارند که صحت این ادعا و سوءظن شما را اثبات می‌نمایند.

0

گوگل نتایجی از تحقیقات اخیر خود منتشر نموده است که نشان می‌دهد پرسش‌های امنیتی در واقع امن نیستند. طبق این بررسی در بسیاری از موارد پاسخ کاربران به قدری ساده بوده است که مهاجمان و هکرها به سادگی توانسته‌اند در 10 فرصت حدس و یا کمتر به پاسخ مورد نظر دست یابند.

احتمالا شما هیچ تمایلی برای اینکه افراد به پسورد شما دسترسی داشته باشند ندارید. اما شواهد حاکی از این است که بسیاری از کاربران سعی می‌کنند از کلمات رایج و آسان‌تر استفاده کنند که این کار برای هکرها بسیار خوشایند خواهد بود.

بنابراین برای این پرسش‌ها چه جایگزینی باید قرار داد؟ تصور نمی‌شود که سؤالات امنیتی چندگانه گوگل بتواند شما را در این امر یاری کند. از آن‌جایی‌که با افزایش احتمال فراموشی پاسخ این پرسش‌ها توسط خود کاربر، موجب بسته شدن حساب کاربری برای خود شخص نیز خواهد شد، به جای استفاده از این پرسش‌ها بهتر است از سرویس‌های بازیابی رمز عبور توسط پیام کوتاه، ایمیل و دیگر روش‌هایی که امروزه بیشتر وب‌سایت‌ها از آن بهره می‌گیرند، استفاده نمایید.

با این روش دیگر کسی با بهترین حدس‌ها نیز نخواهد توانست به حساب کاربری شما نفوذ نماید. خوشبختانه سایت‌های بزرگی چون گوگل در حال حاضر از این سرویس پشتیبانی می‌کنند. همچنین این چالش در حال فراگیر شدن بوده و به دنبال آن شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و کوچک نیز از این سرویس استفاده خواهند نمود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.