لیست ده سازنده اول تلفن همراه در جهان در سه‌ماهه اول 2015؛ چینی‌ها، سونی و مایکروسافت را از لیست خارج کردند!

بازار گوشی‌های هوشمند به‌حدی پویا و در حال تغییر است که همواره باید به‌دنبال دریافت اطلاعات لحظه‌ای از برندهای مختلف و تعداد فروش‌ دستگاه‌های تولیدی آن‌ها باشیم.

3

هنوز فراموش نکرده‌ایم که زمانی نوکیا در صدر پرفروش‌ترین برندهای حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند قرارداشت و پس از آن سامسونگ صدرنشین شد و اکنون به‌نظر می‌رسد نوبت به شرکت‌های چینی تولیدکننده تلفن همراه رسیده تا صدر جدول را به خود اختصاص دهند.

سال گذشته شرکت اپل با فروش بالای دستگاه آیفون خود توانست هم‌تراز با سامسونگ در صدر جدول قرارگیرد اما با توجه به اینکه اپل تنها به فروش گوشی‌های رده بالای بازار اقدام می‌کند، بعید نبود سامسونگ که در همه سطوح گوشی‌های رده بالا، میان‌رده و رده پایین حضوری فعال دارد در سه‌ماهه اول سال 2015 به‌تنهایی و با فروش 82.8 میلیون دستگاه بتواند 24.3 درصد از سهم بازار را به‌خود اختصاص داده و در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرارگیرد.

top-10-1

اپل با فروش 61.6 میلیون دستگاه توانسته 17.9 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و در مکان دوم بایستد، اما مهمترین خبر اینکه سونی و مایکروسافت که دو برند مطرح در بازار گوشی‌های هوشمند هستند به‌واسطه حضور شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های هوشمند از لیست 10 برند اول پرفروش‌ جهان خارج شده‌اند.

اگر اپل را از این لیست کنار بگذاریم، از لیست 10 برند اول پرفروش جهان، 9 برند از آسیا هستند که از این میان نیز 7 برند، چینی هستند. تازه‌وارد این لیست، Vivo شرکتی است که بر روی ساخت دستگاه‌هایی با کیفیت بالا و قابلیت‌های ویژه صوتی تمرکز کرده است.

این آمار و ارقام از سوی Tomi Ahonen مدیر اجرایی سابق نوکیا که در زمینه پیش‌بینی های مربوط به بازار موبایل نیز سابقه درخشانی دارد در اختیار وب‌سایت فو‌ن‌آرنا قرارگرفته است. وی در اظهارنظری اعلام کرده سهم کلی آیفون در سال 2015 بازهم کاهش خواهدیافت.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    اچ تی سی،سونی،نوکیا :(

  2. حمید می‌گوید

    “سهم کلی آیفون در سال ۲۰۱۴ بازهم کاهش خواهدیافت.”
    ۲۰۱۵ باید باشه.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سپاس