کورتانا مایکروسافت به‌درستی برندگان مسابقه یوروویژن را پیش‌بینی کرد

کورتانا، هوش مصنوعی مایکروسافت، سرویس دستیار شخصی مجازی است که حالا به کمک آن حتی می‌توان در مورد موضوعات مختلفی حدس زده و پیش‌بینی انجام داد.

3

سابقاً این دستیار مجازی موفق به پیش‌بینی 15 تیم برنده از 16 تیم مسابقات جام جهانی 2014 شده بود و همچنین توانسته بود برنده سوپر جام را نیز به درستی انتخاب کند.

اما هنگامی که قرار شده از این سرویس محبوب مایکروسافت برای پیش‌بینی مسابقات آواز و موسیقی یوروویژن استفاده شود اینکه این سرویس بتواند پاسخ درست را پیش‌بینی کند آن را به یک شگفتی تبدیل می‌کرد. بهر حال برخی از کاربران تصمیم گرفتند این کار انجام داده و از کورتانا برای پیش‌بینی اینکه چه کسی برنده مسابقات یوروویژن خواهد شد، استفاده کنند.

بر طبق پیش‌بینی‌ها، کورتانا سوئد را کشور برنده اعلام کرد و به دنبال آن روسیه، ایتالیا و استرالیا را به عنوان برنده‌های بعدی در جایگاه‌های پایین‌تر انتخاب کرد. پس از مشخص شدن نتایج، معلوم شد که نه تنها برنده مسابقه بر اساس پیش‌بینی کورتانا درست بوده بلکه مقام‌های دوم و سوم هم به درستی انتخاب شده بود. با این حال پیش‌بینی کورتانا برای جایگاه چهارم درست از آب در نیامد و بلژیک به جای استرالیا به مقام چهارم دست‌یافت و استرالیا پنجم شد.

با این حال باید اعتراف کرد که پیش بینی این جایگاه بسیار نزدیک به آنچه در واقعیت اتفاق افتاد بود و می‌توان با کمی ارفاق آن را صحیح دانست. باید به این نکته اعتراف کرد که پلتفرم کورتانای مایکروسافت یک پلتفرم بسیار قدرتمند بوده و الگوریتمی که مایکروسافت در پشت پرده از آن برای این سرویس خود استفاده نموده بسیار موثر، کارا و موفق بوده است.

با توجه به میزان پیشرفت کورتانا، جای تعجب نخواهد بود اگر این سرویس به ابزاری برای قماربازان و مسابقات شرط‌بندی تبدیل شود اگرچه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. با این تفاسیر حالا می‌توان به خوبی نگرانی اشخاصی مثل Elon Musk و Bill Gates در مورد ظهور هوش مصنوعی در همه جای زندگی بشر را به درستی درک نمود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. صادق می‌گوید

    سلام.
    لطفا بگویید چگونه و چه دستوری به کورتانا بدهم که بتواند پیش بینی مسابقات فوتبال را انجام دهد ؟
    متشکرم

  2. Hamid reza می‌گوید

    سلام :
    وعرض ادب، بنده مدتی پیش یه گوشی لومیا مدل 950xl خریدم و در زمان استفاده از برنامه کرتانا وقتی ازش درباره پیش بینی بازی فوتبال بین دو تیم سوال میکنم بجای اینکه جوابم رو بده میره توی صفحات سرچ بینگ میشه لطفاً بفرمایید مشکل چیه، منتظر جوابتون هستم، ازلطفتون بینهایت سپاسگذارم.

  3. tohid می‌گوید

    استرالیا تو یورو ویژن چیکار می کنه؟؟؟