2 میلیون نفر از مردم به طراحی این خانه رویایی کمک کرده‌اند!

شرکتی با نام Tham & Videgård در استکهلم سوئد در اقدامی جالب،‌دموکراسی را در طراحی به حد اعلای خود رسانده و نظر حدود ۲ میلیون سوئدی را در طراحی این منزلِ دموکراتیک، اعمال کرده است.

0

این دو میلیون نفر که حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل سوئد را تشکیل می‌دهند با مراجعه به وب‌سایت مخصوص این شرکت ایده‌های خود را برای خانه رویایی و ایده‌آل خود از تعداد اتاق‌ها گرفته تا رنگِ سنگ‌فرشِ خانه و ابعاد کلی منزل، ثبت کردند.

این اقدام جالب باعث شد تا سایت این شرکت از دی‌ ماه سال ۹۲ تا مهر ماه پارسال حدود ۲ میلیون بازدید کننده داشته باشد و بیشتر از ۲۰۰ میلیون کلیک بر روی این سایت ثبت شود، مجموع طرح‌های این منزل به حدود ۸۶ هزار نقشه رسید. ناگفته نماند که از ابتدا قرار بود، اصول طراحی کلاسیک سوئدی در این منزل لحاظ شود.

طراحی این منزل دموکراتیک با تفسیر و بررسی حجم زیاد اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران شروع شد،‌در این بررسی سعی شده تا میانگین توقعِ افراد برای تعداد اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و طبقه‌ها در نظر گرفته شود.

tham-and-videgard-house-of-clicks-6

در طراحی بیرونی این منزل، رعایت اصول معماری سنتی در نظر گرفته شده است تا خانه به شکل کلبه‌ای قرمز رنگ ساخته شود، از طرف دیگر سلیقه طرفداران سبک معماری مدرن نیز از قلم نیافتاده و در طراحی داخلی و خارجی ترکیبی از مصالح با رنگ سفید برای راضی نگه داشتن جوان‌ها در نظر گرفته شده است.

tham-and-videgard-house-of-clicks-7

مجموع نظرات لحاظ شده در طراحی این منزل باعث شد تا سبک و سیاق معماری سنتی با معماری نوین ترکیب شود و این خانه سوئدی از بیرون نمایی آرام بخش داشته باشد. فضای داخلی این منزل ۱۰۳ متر مربع است که شامل حمام، سرویس بهداشتی برای مهمان‌ها، سه اتاق خواب و آشپزخانه‌ای بزرگ و دلباز با سقف بلند می‌باشد.

پنجره‌های روبه آفتاب و نور گیرهای تعبیه شده در این منزل نیز به نورپردازی داخلی جلوه‌ای زیبا بخشیده است، همانطور که گفته شد در طراحی این منزل سعی شده تا سبک معماری نوین و سنتی ترکیب شود و با این حساب مهندسین، تراس بسیار زیبایی را طراحی کرده‌اند، این تراس در صورت لزوم به اتاق تبدیل می‌شود. نمای بیرونی این منزل از چوب قرمز تشکیل خواهد شد که به زیبایی در میان باغچه‌ای از گیاهان خود نمایی می‌کند.

tham-and-videgard-house-of-clicks-9

در حال حاضر ساخت و ساز این خانه شروع نشده است اما با توجه به انتشار طرح‌های مفهومی این منزل، پیش‌بینی می‌شود تا ساخت و تکمیل آن راه درازی در پیش نباشد.

 

gizmag.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.