ایده گوگل برای اسباب‌بازی‌هایی که می‌بینند، می‌شنوند و حرف می‌زنند!

گوگل به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن ممکن است به‌زودی شاهد تولید اسباب‌بازی‌های مکانیکی جدید و خارق‌العاده‌ای توسط این شرکت باشیم.

0

از ویژگی‌های منحصر به فردی که در ساخت این اسباب‌بازی‌ها لحاظ شده است، وجود یک میکروفون بوده که دائما در حال کار و گوش دادن به محیط اطراف است تا بتواند بر اساس شنیده‌هایش رفتاری را بروز داده و یا سخن بگوید.

گوگل ایکس، بخش فعالیت‌های آزمایشی و تحقیقاتی شرکت گوگل، این پتنت را در هفته‌ جاری به ثبت رسانده است و به جرات می‌توان گفت که یکی از عجیب و غریب‌ترین پروژه‌هایی است که تا به امروز به ثبت رسیده است. گذشته از همه این‌ها پس از طیف فراگیر و عظیم اجسام متصل به اینترنت، این حیوانات به شما کمک خواهند کرد تا لوازم منزل خود را به راحتی کنترل کنید.

هیچ شکی نیست که بسیاری بر این باور خواهند بود که این ایده گوگل بسیار به فناوری موسوم به Echo home speaker/information hub آمازون شباهت دارد.

تجربه داشتن اسباب‌بازی‌هایی که با یک کلمه یا جمله شفاهی فعال می‌شوند باید در نوع خود جالب و هیجان‌انگیز باشد. بر اساس گزارشاتی که در این مورد این پتنت ذکر شده، این کار گوگل کوششی خواهد بود در راستای داشتن اسباب‌بازی که هدف آن نگاه مستقیم به منابع بروز رفتارهای اجتماعی است.

موتورهای مجتمع در این وسایل (تصویربالا) بدین معنی است که این اسباب‌بازی‌ها قادرند به صورت فیزیکی چشم‌های خود را باز کرده و سر خود را به سمت فردی که از او دستور می‌گیرند بچرخانند.

بلندگوهای جاسازی شده در این اسباب‌بازی‌ها این امکان را برای آن‌ها میسر می‌کند که به کاربر پاسخ دهند و بر همین اساس حالات چهره و میمیک صورت خود را نیز تغییر داده و بدین وسیله احساسات خود را بروز دهند. ظاهرا قرار است عروسک Furby رقیب سرسختی را در تعطیلات آتی در کنار خود تجربه کند.

 

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.