سرعت خواندن اطلاعات از SSD در مک‌بوک‌پرو جدید اپل به 2 گیگابایت در ثانیه رسیده است!

هفته گذشته شاهد معرفی رسمی نسخه آپدیت شده مک‌بوک ۱۵ اینچی پرو بودیم؛ این محصول نسبت به نسخه قبلی حدود ۱۰۰ دلار افزایش داشت و با این حساب باید دید این افزایش قیمت به ارتقا چه امکاناتی منجر شده است.

0

فضای ذخیره‌‌سازی فلش تعبیه شده در مک‌بوک‌ پرو جدید از مواردی بوده که دچار تغییر شده است. بر اساس گزارش وب‌سایت مَک‌رومِرز، این فلش که به درگاه PCIe متصل است، ۲.۵ برابر نسبت به مدل‌های قبلی خود در خواندن اطلاعات سریع‌تر است. سرعت دقیق خواندن اطلاعات در این حافظه فلش که از نوع SSD است ۲ گیگابایت در ثانیه می‌باشد و در حین نوشتن اطلاعات، سرعتی برابر ۱.۲۵ گیگابایت دارد. با این حساب مک‌بوک‌ پرو ۱۵ اینچی جدید، از لحاظ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات لقب سریع‌ترین لپ‌تاپ اپل را به خود اختصاص داده است.

قابلیت فورس‌تاچ اولین ویژگی است که در این محصول، جدید به نظر می‌رسد و اپل امید زیادی دارد تا این ویژگی به افزایش فروش مک‌بوک جدید این شرکت کمک کند.
اوایل امسال بود که طراحی جدید تِرَک‌پد توسط اپل معرفی شد، این ترک‌پد اجازه صدور فرمان‌های مختلفی را به کاربر می‌دهد. از قرار معلوم اپل حساب زیادی روی این ترک‌پد جدید باز کرده و آنرا به عنوان پیشرفت و کشف مهمی قلمداد می‌کند، با این حساب از این به بعد در تمامی‌ محصولات اپل شاهد به کار گیری این ترک‌پد جدید هستیم و به نوعی به جزئی از اکو سیستم‌ اپل تبدیل خواهد شد.

در پایان باید گفت، ممکن است فکر کنید بهینه‌سازی سرعت حافظه فلشِ مک‌بوک جدیدِ اپل نیازی به این‌ همه بزرگ‌نمایی نداشته باشد، اما اگر از طرفداران اپل باشید حتماً می‌دانید که توجه به جزئیات در محصولات این شرکت، رسمی است که از استیو جابز فقید به یادگار مانده است؛ از طرف دیگر این امر از سیاست‌های آتی اپل مبنی بر توسعه برند مک‌بوک پرو نیز حکایت دارد.

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.