شایعه: اپل حالت دوپنجره‌ای را برای آی‌پد در رویداد WWDC ماه آینده معرفی خواهد کرد

براساس گزارش منتشره از 9to5mac، اپل قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش به‌منظور بهره‌گیری بهتر از امکان اجرای برنامه‌های مختلف در کنار هم را برای آی‌پد عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رفت این قابلیت در سال گذشته و به همراه نسخه هشتم سیستم‌عامل iOS عرضه شود اما به‌نظر می‌رسد عرضه آن به ماه آینده و رویداد WWDC موکول شده است.

1

این قابلیت بر روی آی‌پدهای فعلی عرضه خواهد شد و بسته به برنامه‌های مورد استفاده، حالت 1/2، 1/3، 2/3 قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر امکان بهره‌گیری شانه‌به‌شانه از برنامه‌ها، این قابلیت از امکان مشاهده نمایه‌های مختلف از یک برنامه نیز پشتیبانی خواهد کرد تا کاربر به‌واسطه آن بتواند چندین سربرگ را در مرورگر و یا چندین صفحه را در مستندات مشاهده کند.

انتظار می‌رود پشتیبانی از چندین کاربر نیز در آینده‌ای نزدیک برای iOS عرضه شود که البته الزاما این قابلیت به همراه9 iOS عرضه نخواهد شد. این قابلیت امکان استفاده چندین کاربر از یک آی‌پد را فراهم خواهدکرد. از سوی دیگر شواهد حاکی از فعالیت اپل بر روی تولید دو نسخه 12 اینچی آی‌پد با کدهای J98 و J99 است.

iPad-split-screen

این آی‌پدهای جدید به احتمال فراوان با نسخه بهینه‌شده‌ای از iOS با امکان بهره‌گیری از صفحات نمایش بزرگ روانه بازار خواهند شد.

Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. آرین می‌گوید

    بهترین تبلت ها رو اپل میزنه انصافا ( از همه نظر )
    باتریش که 200ساعت اسکرین میده لامصب!